ForDiag.cz http://forum.fordiag.cz/ |
|
Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=737 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | lu2 [ 03 srp 2020, 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Zdravím Vás a žádám o pomoc s následujícím problémem na čerstvě zakoupeném Mondeu ježděném poslední 3 roky na LPG s přímazem JML (cca 50 000 km). S níže popsaným problémem v mnoha obdobách jsem se setkal na fórech mockrát bez jednoznačného řešení (neprůchodné benzínové vstřiky, zalepená škrtící klapka nebo volnoběžný ventil, většina případů bez uveřejněného řešení).
Adaptační tabulka vykazuje poměrně vysoké kladné korekce v při 2000 a 2500 ot. Výstupy z Fordiag přikládám. Příloha:
Příloha:
Příloha:
Kód: ======================================== 3.8.2020 17:14:02 ======================================== Připojuji interface: ForDiag v3.07 Jednotka ECU nebyla nalezena/připojena ! Chyba v průběhu připojování: ECU neodpovídá Vyčítám informace z ECU ... Duratec I4 / V6 MAP system Připojena jednotka ECU: EEC-V Model : MONDEO Type : I4 Subtype : 2.0L VIN : WF05XXGBB55M72742 Catch CODE : 4BXC SW version : WBDADC1 SW date : Calibr.ID : 58A7 Part number: 4S71-UC Hardware : LBO-113 ROM size : 448 Copyright : Copyright Ford Motor Co. 2004 Počet naprogramovaných klíčů v PATS: 3 Immobilizer (PATS) status - start motoru: Povolen |
Autor: | lu2 [ 03 srp 2020, 21:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Zbytek příloh... Příloha:
Příloha:
Příloha:
|
Autor: | lu2 [ 03 srp 2020, 21:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Teď mě napadlo... Nejsou na tom Duratecu náhodou Lambdy 2? |
Autor: | lu2 [ 04 srp 2020, 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Přidávám kousek výstupu z osciloskopu. Příloha:
|
Autor: | Tomin [ 04 srp 2020, 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Podle posledního obrázku je lambda už dost unavená - pomalá sestupná hrana zeleného průběju. Jestli to může být příčina ... ??? |
Autor: | lu2 [ 04 srp 2020, 20:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Ahoj. Za studena po startu byla lambda ještě línější - perioda cca 5 s. Jak na to reaguje ŘJ těžko říct. Pokud, ale motor nereaguje na sešlápnutí plynového pedálu (nebo otáčky jdou dolů), mohlo by to dávat smysl - do sání jde více vzduchu, ale výstup z lambdy je konstantní, takže je směs příliš chudá a motor se dusí a otáčky jdou dolů. Ještě mě napadlo, že by mohly být zasrané vstřikovače, což by se mohlo nejvíce projevit u studeného motoru. I kdyby lambda sonda správně vyhodnotila chudou směs a nutila vstřiky ke kompenzaci a tyto nebyly schopny dát více benzínu, zase bude chudá směs a motor se bude dustit. Dává to smysl nebo jsem úplně mimo? . Napadá tě jaké PIDy hodit na osciloskop před startem? Díky moc |
Autor: | Tomin [ 05 srp 2020, 07:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
par poznamek: - uzkopasmove lambda sonde se neda pred a tesne po studenym startu verit - neni prohrata (novejsi auta maji sirokopasmovou a ta uz se umi prohrat na prac.teplotu sama) - reakce na signal z lambdy je az druhotna vec (lambda je pomaly sensor na to, aby mohl primo "ridit" smes) Smes je dana vypoctem z MAP/MAF cidla, otacek + adaptace z tabulky + par dalsich korekci (cca v tomto poradi dulezitosti). Pokud podeziras spinave vstriky, tak neni nic jednodussiho nez: - smazat adaptace - jezdit 200km na benzin - podivat se na adaptace Pokud budou pak hodne cervene (=ecu musi PRIDAVAT palivo aby byla smes ok), muze to byt pricpanymi vstriky. Pokud budou cca ok, se vstriky nic neni. |
Autor: | lu2 [ 05 srp 2020, 09:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Díky za odpověď. Adaptační mapa v příloze výše je po výmazu a ujetí cca 100 km na benál. Vyšší korekce se projevují pouze v rozsahu 2000-2500 ot. Proč? Než spalování poléčím, LPG vůbec nechci spouštět. Je to můj 4. Ford a rozhodl jsem se konečně k tomu přistoupit trošku zodpovědněji, takže nechám zkontrolovat stav ventilů a vůlí a případně seřídit a uvidím jak dál. Benzínový vstřiky bych nechal pročistit. |
Autor: | lu2 [ 05 srp 2020, 13:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Je nějaká možnost pomocí diagnostiky otestovat správnou funkci vstřikovačů? |
Autor: | Tomin [ 14 srp 2020, 09:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG) |
Vstrikovace lze omerit pouze rychlym osciloskopem (tzv.paralelni diagnostika). Nikoliv diag. Na oscilu je tam videt dosedani jehly do sedla. Ale to je vse. Dle meho zbytecna obstrukce. Vyndat a nechat u profika vycistit ultrazvukem. On je pri tom cisteni muze rovnou promerit, zda davaji vsechny stejne a zda davaji spravny tvar kuzelu = dobre rozstrikuji. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |