Sice nikdo nereaguje, ale nejaka zobrazeni zde jsou, tak to treba nekomu pomuze.
Repasoval jsem sani (klapky, pouzdra), sani pretesnil, vymenil PCV a hadici odvetrani klikove skrine. Vse poskladal zpet, nastartoval a... Zadna zmena
Motor se pri prvnim startu dusil, po dalsim startu uz se otacky drzely, ale na lehke otevreni skrtici klapky motor reagoval poklesem otacek. Pripominam, ze vstrikovaci ventily jsem nechal otestovat a zrepasovat, tlak paliva jsem meril a tlak i ubytek tlaku presne odpovidaly predepsanym hodnotam.
Mel jsem to stesti, ze me uzivatel Chobot mimojine upozornil na svuj starsi prispevek
viewtopic.php?f=22&t=458. Nevsiml jsem si toho hned, ale pozdeji... Pozitivni adaptace byly temer totozne jako ty jeho pri provozu bez klapek. Tak jsem vyndal solenoidovy ventil, ktery "pousti podtlak" do ovladaciho pistu klapek. Na jeho civce jsem zmeril 4,6 kOhm, coz bude odhadem cca 100x vice nez by melo byt. Tak jsem podtlakove hadice propojil, aby byly klapky trvale zavrene (pri startu se maji zavrit). Po cca 4 hodinach od prijezdu jsem nastartoval a motor bez zavahani skocil na 1250 otacek a drzel.
Pokud se podivate na Chobotuv prispevek vyse, budete zrejme prekvapeni, jak velky vliv maji klapky vliv na usporu paliva. ECU samozrejme pocita s tim, ze tam klapky jsou, takze kdyz nefungujou a efektivita spalovani je nizsi, musi kompenzovat privstrikem paliva.
Obdobne jsem byl prekvapen po odpojeni EGR ventilu, korekce byly misty a z 25 %. Studene starty stale nejsou 100%, ale rozjezd po startu je plynuly a motor prestal skubat v rozsahu 1800 az 2300 ot. pri lehtani plynu.
Novy ventil jsem objednal, tak dam vedet, jak se bude motor chovat a vlozim adpatace.
Dalsi krok bude sundani nadrze a kontrola stavu nadrze a palivove jednotky (mozna preventivni vymena, kdyz bude dole). Sice jsem meril, ale cerpadlo odchazi postupne a muze obcas vynechavat.