Abych věděl, jak na tom zhruba motor je, nechal jsem změřit tlaky ve válcích. Výsledek mě celkem mile překvapil a zaplavil lehkým optimizmem: 16,1 - 15,9 - 15,3- 15,3. Mechanika to také překvapilo, protože motor při volnoběhu dosti funí přes olejové víčko, když je otevřené, takže předpokládal, že válce netěsní.
Dále jsem nechal zkontrolovat ventilové vůle, které byly v toleranci - další důvod k lehkému optimizmu.
I z důvodu podivného průběhu výstupu lambda sondy ("kopečky se zploštělými vrcholy" při volnoběžných ot. a podivná "pohoří" při otáčkách vyšších) jsem se rozhodl tuto vyměnit a jít po zapalovací soustavě, takže vyměním zap. modul i kabely a pro jistotu vyměním i relátka zapalování a palivového čerpadla (R4 a R5) - na základě kladné zkušenosti několika uživatelů. Svíčky vypadají jako nové a mají mezeru mezi elektrodou a jiskřištěm původních 1,3 mm.
BTW, ECU zobrazila chybu P1520 - něco jako chyba řízení sání vzduchu. Frajer ve FORD servise (kontrolovali vent. vůle) mi doporučil začít výměnou sání

Dám vědět, jak jsem dopadl po výměně výše zmíněných dílů. Zatím mám plán jako první vyměnit lambda sondu a podívat se, jestli se změnil průběh výstupních hodnot, případně, jestli byl problém vyřešen
