Tomine, díky. Dá se předpokládat, že jsou v autě původní, takže na ně nejspíš dojde. Nicméně, vstřiky, předpokládám nebudou na vině chcípání motoru po startu ani poškubkávání kolem 2 000 otáček.
Abych věděl, jak na tom zhruba motor je, nechal jsem změřit tlaky ve válcích. Výsledek mě celkem mile překvapil a zaplavil lehkým optimizmem: 16,1 - 15,9 - 15,3- 15,3. Mechanika to také překvapilo, protože motor při volnoběhu dosti funí přes olejové víčko, když je otevřené, takže předpokládal, že válce netěsní.
Dále jsem nechal zkontrolovat ventilové vůle, které byly v toleranci - další důvod k lehkému optimizmu.
I z důvodu podivného průběhu výstupu lambda sondy ("kopečky se zploštělými vrcholy" při volnoběžných ot. a podivná "pohoří" při otáčkách vyšších) jsem se rozhodl tuto vyměnit a jít po zapalovací soustavě, takže vyměním zap. modul i kabely a pro jistotu vyměním i relátka zapalování a palivového čerpadla (R4 a R5) - na základě kladné zkušenosti několika uživatelů. Svíčky vypadají jako nové a mají mezeru mezi elektrodou a jiskřištěm původních 1,3 mm.
BTW, ECU zobrazila chybu P1520 - něco jako chyba řízení sání vzduchu. Frajer ve FORD servise (kontrolovali vent. vůle) mi doporučil začít výměnou sání
a pak přejít na "sytičový" ventil. Možná zkoušel, jestli se nechytím (sání 17k, ventil 5k, pak třeba vstřiky, "cívka", kabely a jedem). Chyba se po výmazu zatím neobjevila a je dost možné, že to byl následek mých předchozích hrátek s nastartovaným motorem bez airboxu. Nevím, zda-li je na místě se obávat totální ztráty "strukturální integrity" klapek - během provozu nejsou slyšet žádné pazvuky, jen mě překvapil jakoby "závodní" zvukový projev motoru při akceleraci - jde rychle do vysokých otáček. Moc nevěřím vadě volnoběžného ventilu - jestliže se podílí na volnoběhu, těžko by držel krásně 700 otáček +- 5.
Dám vědět, jak jsem dopadl po výměně výše zmíněných dílů. Zatím mám plán jako první vyměnit lambda sondu a podívat se, jestli se změnil průběh výstupních hodnot, případně, jestli byl problém vyřešen
.