ForDiag.cz
http://forum.fordiag.cz/

FoMo MK3 2005 TDCi 96kw - nestartuje
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=678
Stránka 1 z 1

Autor:  hegysk [ 20 zář 2018, 15:26 ]
Předmět příspěvku:  FoMo MK3 2005 TDCi 96kw - nestartuje

Ahojte,

riesim jeden zahadny problem. Otec menil na MK3 TDCi sanie. Auto dovtedy jazdilo v poriadku - len bola diera v sacom potrubi (neobvykle ja viem ale bolo to tak) - klasicky vysavacovy zvuk, cierny dym - tak ho vymenil za druhe, rovno vydrhol kanaliky od karbonu, pomenil tesnenia, zalozil druhe sanie a bum - auto nestartuje. Fordiag vsak nevypisal vôbec ziadnu chybu. FRP pri startovani hned pekne vyskocilo na 25~ish MPa. Naoko vsetky podmienky pre start naplnene no motor iba tocil a tocil a nic.

Padlo podozrenie na rozvody, po demontazi deklu vyzerali byt v poriadku - hoc sponovak bol taky uz ltt no skocene neboli ale motor ma cez 300t... Tak sa to rozhodilo, sla dolu aj hlava (ked uz, tak uz!) boli tam nejake nanosy karbonu okolo ventilov to sa pekne zacistilo, jemne sa presli dosady ventilov, dala sa stiahnut hlava, opticka kontrola spalovacieho priestoru ci naahodov nieco pocas vymeny sania ci cisteni nespadlo dnu, zalozilo sa nove tesnenie, vymenili sa rozvody. Bohuzial, stav po zlozeni rovnaky. Vytiahli sa vstrekovace a boli suche, tak sme potestovali po jednom ci sa vobec aktivuje vstrekovanie - tu je problem, nespusti sa vstrekovanie.

Boli testovane aj tlaky, tlakomer bol vsak iba do 24bar a TDCi by malo mat cez 30 bar. Kazdopadne min. tych 24 bolo na vsetkych valcoch.

Pri X pokusoch nastartovat bez ulozeneho DTC, ziadna kontrolka (zhavenie, motor) sa nacitali napokon 2 chyby: P1608 a B1681. Po zmazani uz nenabehli znovu no je to jediny nas referencny bod vsetko ostatne sa zda byt v uplnom poriadku.

P1608 bezne u TDDi no u TDCi skor nie - nie je jasne o co ide. Watchdog malfunction.
B1681 PATS transceiver signal is not received - immo blika normalne, po otoceni zapnuti elektriky na sekundu zasvieti a zhasne ako obvykle. Po zmazani sa neopakovala.

TL;DR: motor toci a nestartuje, nevypisuje chyby, nerozblika zhavenie, FRP pri startovani kopiruje pozadovany tlak - vstrekovanie sa vsak nespusta; tlaky motora by mali byt ok - na cistic chyta hned no po spotrebovani cistica zase dead.

Otazka pre asi tomina - ForDiag v tom logu napravo pri pripajani na jednotku ukaze Start enabled znamena to, ze immo akceptoval kluc a povoluje s nim start? Pre vylucnie PATS.

Sorry za slohovu pracu ale veskere inhouse znalosti boli uz vycerpane. Vsetky rady vitane.

Autor:  ica [ 26 zář 2018, 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: FoMo MK3 2005 TDCi 96kw - nestartuje

asi nemas signal z vacky preto ti ani neotvara vstreky , pozri ci tam nie je nejaky PID na synchro , alebo zober osc. skontroluj co vidi pcm

Autor:  hegysk [ 28 zář 2018, 13:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: FoMo MK3 2005 TDCi 96kw - nestartuje

Diky ica.

Ano, ku tomu som sa snazil dopatrat, to bola pre mna posledna neznama. Skusili sme druhy snimac na vacku aj kluku, neslo, skusili sme povodne na mojom aute, povodne boli v poriadku, premerala sa kabelaz po RJ - v poriadku. PID na synchro ma bohuzial myslim az mk4 ale mam pocit, ze som videl DTC ked bol chybny vackovy snimac ze neprebehla synchronizacia tak neviem... Mozno sa mylim.

Kazdopadne, zavada vyriesena. Nemam ponatia ako sa to mohlo stat, ale nefungoval ani jeden vstrekovac. S vymenou sania sa zacistovali aj sacie kanale od karbonu s cisticom EGR - jedina logicka vec co mi napada je, ze sa tento rozpusteny karbon cez valec dostal do vstrekovaca hoc si to nedokazem predstavit ako, lepsiu odpoved nemam. Nuz nova skusenost, snad niekomu tato situacia v buducnosti pomoze.

PS: vstrekovace neboli mechanicky KO, po rozobrati a mechanickej inspekcii pod lupou vyzerali OK, nenasli sa ziadne znamky nadmerneho opotrebenia a po riadnom vycisteni v ultrazvuku a spravnom zlozeni auto startuje, jazdi bez zavahania.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/