1.8 92kW QQDB - líná akcelerace s poškubáváním

Mef
Příspěvky: 9
Registrován: 29 čer 2017, 16:29

Re: 1.8 92kW QQDB - líná akcelerace s poškubáváním

Příspěvek od Mef »

Po delší době, kdy se mi podařilo nějak pohnout s problémem.
Opravdu, byla vadná nová lambda sonda, okruh jejího vyhřívání - vyřešeno.
Chyba která ukazovala na špatnou komunikaci s některou z jednotek (ESP) musela být řešena přímo u fordu. Diagnostika u fordu nicméně vypadla stejnou chybu, ale mechanik řekl "přidřený přepouštěcí ventil brzd"? Vyčištěn, rozchozen a opět to funguje bez chyb.
Od té doby jsem najezdil cca 2000km, v rychlém sledu, hodně podílu dálnice.
Tankuju teď na benzině vervu 100. Ze začátku bylo vše lepší, autu se chtělo lépe za plynem. Ale s ujetými kilometry se vše vrací ke starým kolejím. Musím si hodně dávat pozor, abych nešlapal moc na plyn, protože pak se to jakoby dusí a netáhne, do toho občas pocukává. Když se rozjíšdím a nakonec si to rozmyslím, tak otáčky po povolení plynu a zmáčknutí spojky zase putují ještě trochu nahorů, než začnou klesat. Při přidání plynu z volnoběhu, se motor na začátku mírně jakoby otřepe, než začne zvyšovat otáčky a opět občas houpe volnoběh.
Řekl bych, že je to o elektrice (zapalování), ale tento motor má na každé svíčce svoji cívku a přívodní kabely nejsou silové, takže obecná rada svíčky, kabely, cívka u tohoto motoru nefunguje.
Dá se z této adaptační tabulky usoudit, kterým směrem bych měl hledat dále?
https://drive.google.com/file/d/0BwpQGM ... sp=sharing

děkuji
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek
Uživatelský avatar
Tomin
Administrátor
Příspěvky: 922
Registrován: 30 srp 2012, 19:56

Re: 1.8 92kW QQDB - líná akcelerace s poškubáváním

Příspěvek od Tomin »

Řekl bych že nedá. Tab. vypadá pěkně.
Co zkusit jednu cívku novou a pak ji prozkoušet na všech pozicích ?
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop
Mef
Příspěvky: 9
Registrován: 29 čer 2017, 16:29

Re: 1.8 92kW QQDB - líná akcelerace s poškubáváním

Příspěvek od Mef »

Toto už jsem provedl dříve. Beze změny.
Jediné, co mi servisák říkal když jsme vše kontrolovali po výměně lambdy bylo, že na volnoběh ukazuje váha o malinko větší průtok vzduchu, než bývá u benzínových motorů zvykem. Ale bylo to srovnání obecné, ne vůči těmto fordím motorům.
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek
damnedcv
Příspěvky: 1
Registrován: 08 čer 2018, 18:33
Bydliště: Chomutovsko

Re: 1.8 92kW QQDB - líná akcelerace s poškubáváním

Příspěvek od damnedcv »

Zdravím.Mám stejný vůz, jen s motorem QQDA.Jsem po výměně pístních kroužků,páč motor papal delší dobu dost oleje.Mám prakticky stejné problémy s akceleraci,volnoběhem,cukáním,jak píšeš,jen bez kontrolky závady na motoru.Nějaký pokrok s motorem??Rád se podělím s mými zkušenostmi. ;)
Mef
Příspěvky: 9
Registrován: 29 čer 2017, 16:29

Re: 1.8 92kW QQDB - líná akcelerace s poškubáváním

Příspěvek od Mef »

Takže, před vánoci jsem nechal vyměnit snímač tlaku v sání (MAP).
Cca půl roku jezdilo auto v pohodě, ale přes léto se situace opět zhoršila.
Skoro bych i řekl, že auto jezdilo podle počasí. Ranní jízdy nebyl problém, ale jakmile bylo horko, nedalo se vůbec šlápnout na plyn. Palubní počítač skákal s okamžitou spotřebou ke dvaceti litrům, motor měl takový dunivý zvuk a zrychloval, ale strašně pomalu. Uchlastaný nebo bez paliva?
Opět servis. Výsledek byl, že MAP sice ukazuje, ale ukazuje divné hodnoty. V rámci tolerancí, takže ŘJ nevyhodí chybu. Vzhledem k tomu, že to byl stejný servis kde mi vyměňovali MAP, tak výměna na reklamaci (minulý týden).
Tento týden motor jede o poznání lépe.
Problémy, které ještě pořád zůstaly:
Když se chci rozjet a na poslední chvíli si to rozmyslím, zůstanou viset zvýšené otáčky delší dobu, i když už dávno na plynu nestojím. Tot se zlepšuje až při zahřátém motoru.
Po nastartování studeného motoru vyjede motor na cca 1800ot, potom spadne dolů na 1000ot aby se pak vrátil na 1200ot kde zůstane.
Fordiag - test TPS - hodnota RATCH neukazuje žádnou hodnotu. Toto by naznačovalo chybu na čidle polohy klapky, případně kabeláže, ale problém je v tom, že toto čidlo nelze pořídit samostatně, pouze jako komplet škrtící klapka.
Do přílohy jsem dal aktuální adaptace, ale nemám srovnání s tím, jaké byly před výměnou MAP a netuším, jestli je v servisu smazali. Zatím jsem najezdil pár kiláků, takže se na ně ještě kouknu později.
Přílohy
adaptace - 2017_08_09.jpg
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek
Uživatelský avatar
Tomin
Administrátor
Příspěvky: 922
Registrován: 30 srp 2012, 19:56

Re: 1.8 92kW QQDB - líná akcelerace s poškubáváním

Příspěvek od Tomin »

Pokud sw neukazuje zadnou hodnotu (pole je prazdne), tak predpokladam ze auto uz tuto hodnotu nema.
Tato zalozka byla vytvorena pro auta ktera mela TPS cidlo primo na skrtici klapce a s pedal mechanicky propojena bowdenem.
Mladsi auto, co ma elektro.skrtici klapku nepotrebuje hodnotu RATCH. El.skrtici klapka (jeji pozice) je nasobne vice hlidana (dvojitym, nebo trojitym potenciometrem) a tak cely algoritmus RATCH neni treba.
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop
Odpovědět