Po delší době, kdy se mi podařilo nějak pohnout s problémem.
Opravdu, byla vadná nová lambda sonda, okruh jejího vyhřívání - vyřešeno.
Chyba která ukazovala na špatnou komunikaci s některou z jednotek (ESP) musela být řešena přímo u fordu. Diagnostika u fordu nicméně vypadla stejnou chybu, ale mechanik řekl "přidřený přepouštěcí ventil brzd"? Vyčištěn, rozchozen a opět to funguje bez chyb.
Od té doby jsem najezdil cca 2000km, v rychlém sledu, hodně podílu dálnice.
Tankuju teď na benzině vervu 100. Ze začátku bylo vše lepší, autu se chtělo lépe za plynem. Ale s ujetými kilometry se vše vrací ke starým kolejím. Musím si hodně dávat pozor, abych nešlapal moc na plyn, protože pak se to jakoby dusí a netáhne, do toho občas pocukává. Když se rozjíšdím a nakonec si to rozmyslím, tak otáčky po povolení plynu a zmáčknutí spojky zase putují ještě trochu nahorů, než začnou klesat. Při přidání plynu z volnoběhu, se motor na začátku mírně jakoby otřepe, než začne zvyšovat otáčky a opět občas houpe volnoběh.
Řekl bych, že je to o elektrice (zapalování), ale tento motor má na každé svíčce svoji cívku a přívodní kabely nejsou silové, takže obecná rada svíčky, kabely, cívka u tohoto motoru nefunguje.
Dá se z této adaptační tabulky usoudit, kterým směrem bych měl hledat dále?
https://drive.google.com/file/d/0BwpQGM ... sp=sharing
děkuji