Dlouhodoba adaptace a Adaptivni tabulka je to same.
Z tabulky se v urcite bunce (podle okamzitych otacek a zatizeni motoru) vycte hodnota bunky
a ta se dosadi jako aktualni dlouhodoba adaptace (=LTFT/KAMREF).
ECU nejdrive zjisti davku nasateho VZDUCHU - zmeri/spocita (podle toho jestli ma MAF, nebo MAP),
pak potrebuje dopocitat kolik na toto mnozstvi vzduchu nalit benzinu.
Mnozstvi vzduchu vynasobi momentalne predepsanou pozadovanou bohatosti(=lambdou),
treba 14.72 (toto cislo je dano kratkodobou adaptaci=STFT/LAMBSE).
Z toho vyjde nejaka davka benzninu, treba 100cc/min.
Pak na danou davku paliva jeste aplikuje "upravu" podle hodnoty z dlouhodobe adaptace (ona LTFT/KAMREF),
treba LTFT=+10% = pridat 10% paliva => 110cc/min.
Pak jen spocita jak presne dlouho ma drzet vstriky otevrene aby to odpovidalo nastrikanym 110cc/min.
Tenhle zaklad kdyz clovek napise do ECU, tak uz ten motor nastartuje.