ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 27 dub 2024, 20:54

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 22 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 11 bře 2016, 10:37 
Offline

Registrován: 10 bře 2016, 09:57
Příspěvky: 11
Tak jsem studoval :-) chápu co jsou dlouhodobé adaptace a krátkodobé adaptace, ale jedna věc mi není jasná a to kde v řetězci Předprogramovaná tabulka z výroby -> Dlouhodobé adaptace -> Krátkodobé adaptace vstupuje Adaptivní tabulka.

Nebo mám někde logickou chybu?

_________________
Ford Focus 2.0(MI4) BiFuel (LPG), rv.2008, SYDA


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 bře 2016, 10:49 
Offline

Registrován: 10 bře 2016, 09:57
Příspěvky: 11
Nebo je to tak, že dlouhodobá adaptace (na přístrojích)= příslušné pole z adaptační tabulky pro daný režim motoru ?

_________________
Ford Focus 2.0(MI4) BiFuel (LPG), rv.2008, SYDA


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 bře 2016, 10:58 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Dlouhodoba adaptace a Adaptivni tabulka je to same.
Z tabulky se v urcite bunce (podle okamzitych otacek a zatizeni motoru) vycte hodnota bunky
a ta se dosadi jako aktualni dlouhodoba adaptace (=LTFT/KAMREF).

ECU nejdrive zjisti davku nasateho VZDUCHU - zmeri/spocita (podle toho jestli ma MAF, nebo MAP),
pak potrebuje dopocitat kolik na toto mnozstvi vzduchu nalit benzinu.
Mnozstvi vzduchu vynasobi momentalne predepsanou pozadovanou bohatosti(=lambdou),
treba 14.72 (toto cislo je dano kratkodobou adaptaci=STFT/LAMBSE).
Z toho vyjde nejaka davka benzninu, treba 100cc/min.
Pak na danou davku paliva jeste aplikuje "upravu" podle hodnoty z dlouhodobe adaptace (ona LTFT/KAMREF),
treba LTFT=+10% = pridat 10% paliva => 110cc/min.

Pak jen spocita jak presne dlouho ma drzet vstriky otevrene aby to odpovidalo nastrikanym 110cc/min.

Tenhle zaklad kdyz clovek napise do ECU, tak uz ten motor nastartuje. ;)

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 bře 2016, 11:09 
Offline

Registrován: 10 bře 2016, 09:57
Příspěvky: 11
Citace:
Dlouhodoba adaptace a Adaptivni tabulka je to same.
Díky moc, k objasnění by mi stačila jen ta první věta, ten zbytek už chápu :idea:

_________________
Ford Focus 2.0(MI4) BiFuel (LPG), rv.2008, SYDA


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 zář 2016, 06:31 
Offline

Registrován: 22 zář 2016, 06:22
Příspěvky: 1
Ahoj, mám C-maxe 2,0(duratec) na LPG a mám stejný problém jako mili - prostě kolísá volnoběh a i chcípně. Klapka OK ,svíčky OK nikde snad nic nepřisává. Už si nevím rady na co se zaměřit. diagnostika bez chyby.Máš to mili už vyřešeno a co jsi s tím měl?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 25 říj 2016, 21:49 
Offline

Registrován: 02 bře 2015, 19:22
Příspěvky: 18
Citace:
Ahoj, mám C-maxe 2,0(duratec) na LPG a mám stejný problém jako mili - prostě kolísá volnoběh a i chcípně. Klapka OK ,svíčky OK nikde snad nic nepřisává. Už si nevím rady na co se zaměřit. diagnostika bez chyby.Máš to mili už vyřešeno a co jsi s tím měl?
kedy si menil membranu v zmiesavaci ????? robi ti to stale po dlhsom stati automobilu a nastartavani?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 črc 2017, 13:40 
Offline

Registrován: 02 led 2016, 21:19
Příspěvky: 7
Ahoj Tomine,

nechci zakládat další vlákno na 1.6 s volnoběhem, tak to dám sem.

Potýkal jsem se s propadem otáček na cca 620 po vytočení motoru nebo dojetí na křižovatku atd. Mrknul jsem na adaptace a řekl bych jasné přisávání, ale test čističem brzd snad všude, dokonce jsem i foukal kouř do sání. Emisní hadička v pořádku, těsná, volnoběžák nový pierburg, všechny podtlaky ok si myslím.

Je možné, aby tyto adaptace dělal ventilek kliky? Potom jsem šel zkusit odpojit konektor z čidla tlaku servořízení a je po propadech. Sice to drží volnoběh kolem 980ot, ale nepropadá se už vůbec. Může toto mít vliv, že jednotka při těch 600 ot hrozně obohacuje?

čeho jsem si všiml a mé poznatky:

1. vpravo ukazatel sešlápnutí spojky je seplý když stojím na místě, za jízdy funguje, spíná i vypíná
2. MAP má hodnotu 1.1V na volnoběh, při vytočení a puštění plynu se sbírá od 0.5V



Díky moc za odpověď


Přílohy:
adaptace.png
adaptace.png [ 51.22 KiB | Zobrazeno 6919 x ]
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 14 črc 2017, 21:53 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Zkusim pridat par poznamek, snad to nebudou uplny kraviny:

1. Tenhle Focus Mk I nema LPG?
2. Myslim, ze pokud by ventilek kliky propoustel moc, ze by dlouhodoba adaptace naopak ochuzovala - vzduch z karteru je bez kysliku.
3. IMHO snimac na servu by na to mohl mit vliv. Bylo by dobry najit vhodnej PID a mrknout jestli funguje spravne.
4. S tou spojkou bohuzel nevim, na Mondeu MK3 2.0 mi to taky fungovalo nejak divoce, ale neoveroval jsem, ze koukam na smysluplnej PID. Za predpokladu, ze tam spinac na pedalu neni, tak je mozny, ze to na volnobeh nema jak poznat.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 23 črc 2017, 20:33 
Offline

Registrován: 02 led 2016, 21:19
Příspěvky: 7
Nene, já LPG nemám. Teď jsem vyměnil ventilek na klice a bez efektu samozřejmě :) ale hrkalo v tom původním dost. Na PID jsem zatím nekoukal, ale spínač na pedálu je, akorát nechápu k čemu vlastně... cituji od uživatele Jemar z Ford-Clubu:
Citace:
Při sešlápnutí spojky signál z tohoto snímače umožňuje rychlé nastavení režimu motoru na volnoběh a umožní pohodlné řazení rychlostních stupňů. Tohoto snímače se využívá i k ovládání tempomatu.
Jinak jsem zjistil, že to přisává pravděpodobně rychlospojkou na sání, kam vede podtlak z brzd, protože když jsem s tím hýbal a stříkl na to čistič, tak to začalo zdechat. Potom i když jsem s tím nehýbal.. omotal jsem to provizorně páskou a už nezdechá, nicméně volnoběh se stále propadá. Čidlo serva jsem opět připojil, po jeho odpojení většinu času si motor držel cca 950ot a kolikrát to i tak kleslo na 750ot tak jsem z toho nevypozoroval jeho vadu, ale je fakt, že se otáčky nepropadaly. Hlavním aspektem bude někde prostě přisávání... nakoupím těsnění na celé sání, předelám podtlaky na silikonové hadičky a uvidíme.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 14 srp 2017, 11:13 
Offline

Registrován: 02 led 2016, 21:19
Příspěvky: 7
Takže to rychlospojkou nebylo :) přetěsnil jsem i sání ale problém přetrvává. Zjistil jsem že pravděpodobně to dělá regulátor tlaku paliva, protože po jeho odpojení a zaslepení podtlaku k němu, se dlouhodobá adaptace na volnoběh sníží během pár minut na cca 6% z 15, 16%...což už je cca v toleranci. Po opětovném zapojení to ihned naskáče zpět. Je tedy možné, aby přílišnou bohatostí měl motor problém s volnoběhem když přívod vzduchu zaobstarává pouze volnoběžný ventil a nestíhal regulovat, resp vyrovnat propad otáček?


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 22 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz