Tak tu mám dalšího Forda, co trošku zlobí, tak jsem se nabídl s Fordiagem. Dělám to jen občas pro známé a zadarmo za zkušenost, takže snad se podaří.
Jde o 1.6 benzín, příznaky jsou:
1. za studena hůř startuje, tedy, někdy téměř vůbec a je nutné přidat plyn - bohužel jsem zatím neměl možnost vidět
2. po cca půlhodině stání venku a ochlazení předtím jízdou prohřátého motoru dle teplotního čidla na cca 60 st. to chytalo vždy v pořádku
3. pokud držím plyn na zvýšený volnoběh, kolísá +/- 200 otáček
4. celkově je chod motoru vcelku neklidný, ale ne trvale.
5. mechanicky zní dobře, kontrola svíček, kompresí bude teprve následovat příští týden
6. check engine nesvítí
Co jsem zpozoroval a vyčetl:
1. na dotek se motor jeví studený, a větrák jede neustále (klima vypnutá)
2. teplotní čidlo na palubní desce ukazuje zřejmě dost nepřesně, za tu dobu co jsem to startoval, tak bylo stále v polovině
3. teplotní čidlo pro ECU se během testování pohybovalo mezi 65-105 °C, které to pak drželo - to by měla být standardní provozní teplota toho motoru.
4. po startu i teplého motoru je vždy prvních půl minuty lambda sonda v open loopu, měl jsem za to, že by měla přepínat jen za studena. další možný problém je, že ji chvíli trvá, než začne vykreslovat sinusoidu. drží se dole, zaseknutá na jedné hodnotě a tak porůznu poskakuje v několika vteřinových intervalech. a to i potom, co přejde do closed loopu. většinou ji pomůže trošku protočit motor. ještě otestuju za jízdy přepínání při brzdění motorem.
5. po přidání plynu nejprve spadne předstih na 0 a pak se teprve doupraví na požadovanou hodnotu - tak se to chová i na Pumě kupříkladu
6. druhá lambda (mělo by to mít dvě), tak se nenačetla. standardně je tam budík pro "bank 2" - měla by se pohybovat i ona?
7. adaptace OK - "ve světle zelenejch". vymazal jsem je a nechal ho jet, uvidíme jak budou vypadat po pár dní ježdění
8. TPS, MAP OK
můj předběžný závěr je, že je vadné vyhřívání lambda sondy - dle bodu 4, tedy, oproti Mondeu ST se to chová dost neurvale. Pak jsem to porovnal s naší závodní Pumou, tam je to taky lehce divoké - ale ta jede jak střela
takže postup bude:
1. prověřím teplotní čidlo na úplně studeném motoru
2. ještě by to mohl dělat volnoběžný ventil - vyjedu si PID ISCDTY
3. pak se zaměřím na mechanický stav - svíčky, tlaky