ForDiag.cz
http://forum.fordiag.cz/

Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=308
Stránka 1 z 2

Autor:  lu2 [ 31 říj 2015, 07:36 ]
Předmět příspěvku:  Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Zdar! Snažím se tomu přijít na kloub a chtěl bych otestovat správnou funkci některých komponent, které by na to mohly mít vliv:

1. čidlo tlaku servořízení
2. volnoběžný ventil
3. snímač polohy spojkového pedálu

Je možné to provést přes osciloskop v diagnostice nebo jiným způsobem?

Díky

Autor:  Tomin [ 31 říj 2015, 18:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Jiste, vsechny 3 hodnoty najdes v PIDech.
Volnobeh ma "ISCDTY", spojku ted nevim, ale hledal bych "clutch"
a servo tam je take, hledal bych "steer".
Jinak o tomto problemu je az nechutne rozsahle vlakno
nekde na http://www.ford-focus.cz/forum
Nekdo tam bastli nejake dodelavky na skrtici klapce apod., ale ja porad nemuzu pochopit
ze kdyz ten motor chodil normalne jako novy, proc by se mela "predelavat" skrtici klapka u ojeteho.

Fakt je ten, ze Fordi pouzivaji regulaci volnobehu rozdilnou za jizdy a pri stani auta.
Nekdo se tak rozhodne obejit problem tim ze odpoji VSS cidlo. ECU si pak mysli ze auto stoji
a ridi volnobeh na dane otacky. Ale neni to reseni, je to obejiti problemu.

Autor:  lu2 [ 02 lis 2015, 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Tomine, díky za radu. Až budu mít za světla čas, zkusím rozebrat škrtící klapku a vyčistit ji.

Můžeš se prosím podívat na přiložené měření osciloskopem? Měl jsem pocit, že snímač polohy spojkového pedálu zůstával sepnutý několik sekund o povolení pedálu. To ovšem asi nevysvětluje ten pomalý pokles otáček. Můžeš mi prosím poradit PID na měření polohy škrtící klapky a snímače otáček, příp. co by bylo vhodné změřit?

Co si myslíš o výsledcích adaptace (příloha)? Volnoběžný ventil vyměněn, Hadička a ventilek odsávání klik. skříně v pořádku.

Děkuji

Přílohy:
Adaptace_2.10..png
Adaptace_2.10..png [ 62.03 KiB | Zobrazeno 11103 x ]
Poznámka: Osciloskop
FORDIAG_LOG_TEST_TPS_2.11.2015_20.28.ZIP [555.96 KiB]
Staženo 484 x

Autor:  lu2 [ 02 lis 2015, 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Na pozici klapky jsem našel tyto PIDy:

APT: {-1;0;1}
OBD.TP1: [%]
TP1: [%]

Na otáčky motoru:
ENG_RPM
OBD.ENG_RPM
RPM

Autor:  Jemar [ 03 lis 2015, 06:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Někde to určitě přisává vzduch. Je to jen kolem volnoběhu, takže přisávání nebude masívní a bude se špatně hledat.

Autor:  lu2 [ 03 lis 2015, 22:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Jemare, diky za uklidneni :lol:

Autor:  Tomin [ 04 lis 2015, 09:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Bezva postup: nechat to bublat na teply volnobeh (nizky), koupit jeden sprej na cisteni brzd.kotoucu
a postupne obestrikat vsechny spoje/tesneni.
Kde to prisaje, tam se volnobeh znatelne zahybe.

Nasel jsem tak prisavani na Renaultu (nejaky 16v) vzadu u skrtici klapky, kde nebylo absolutne nic videt ani slyset.
Po rozebrani ztvrdle gumove tesneni ....
Nekdy rano vyjel a mel volnobeh 3 tis.. Zajimave ze fakt jen nekdy. :shock:
Ja uz u aut verim i na "duchy".

Autor:  Tomin [ 04 lis 2015, 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Citace:
ventilek odsávání klik. skříně v pořádku.
Pokud nemas presne zarizeni na zmereni jeho prutoku tak to, dle meho, nemuzes konstatovat. Leda ho na zkousku vymenit se stopro dobrym. Ten ventil je tam proto aby reguloval prutok.

Autor:  lu2 [ 04 lis 2015, 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

tomine, díky za tip. Ad ventilek) nevyjádřil jsem se přesně (je nový, měnil jsem ho).

Zajímavé je, že i před jeho výměnou (měl urvané hrdlo) jsem tak masivní korekce na volnoběh nezaznamenal (aspoň co si pamatuju). Korekce se objevili až po výměně. Zkusil jsem na pár hodin odpojit akumulátor. Večer zkontroluju adaptace.

Včera jsem při volnoběhu zkusil odpojit snímač polohy škrtící klapky a nezaznamenal jsem žádnou změnu, to samé při odpojení čidla tlaku servořízení. Myslíš, že je to ok?

Vyčištěním škrtící klapky zřejmě nic nezkazím.

Díky za podporu.

Autor:  Tomin [ 04 lis 2015, 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomalu klesající otáčky při sešlápnutém spojkovém pedálu

Treba to ted saje kolem nej :-)
TPS bych neresil. Ten se pro urceni davky nepouziva (pokud je MAF nebo MAP ok), jen pro prechod.
Mas tam MAF, nebo MAP ? 1.6ky se delaly dve verze.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/