Bude to asi trochu obšírnější povídání, ale snad se tu dobereme nějakého závěru.
Máme doma Ford KA (r.v.03/04) s motorem Duratec a ŘJ motoru SIM 24. Motorová jednotka je na sběrnici CAN, airbagy na sběrnici ISO 9141. Žádné jiné elektronické jednotky v autě nejsou.
Měl jsem možnost, a té jsem využil, namontoval jsem přístrojový panel s otáčkoměrem a ještě k tomu r.v. 10/05. Po 08/04 se totiž měnila kabeláž a od této doby se dá diagnostikovat i přístrojový panel. Ten je také připojený na sběrnici CAN. Jak ŘJ motoru, tak i přístrojový panel, by měly mít dle popisu ztěžovací odpory, které by měly odrušovat sběrnici. Díky tomu, by tedy můj přístrojový panel měl mít ony odpory a dle schemat byl i do sběrnice připojen (2x kontrolováno).
Příloha:
Zapojení CAN.jpg [ 20.94 KiB | Zobrazeno 10628 x ]
Bohužel ani po této anabázi se mi nepodařilo budíky připojit pomocí Fordiagu. Myslím si, že mám vše správně zapojeno, ale jistotu samozřejmě úplnou nemám. Vše fuguje tak, jako před připojením na sběrnici, nic se nezměnilo. Diagnostika říká, že jednotka nereaguje nebo není přítomná.
Ptám se laicky:
- má smysl odpojit aku a tím dosáhnout jakéhosi restartu jednotky (sběrnice)?
- pokud kliknu ve Fordiag na připojení přístrojového panelu, pozná diagnostika automaticky o jakou sběrnici jde?
- sběrnice má podobu soustavy dvou kroucených kabelů, při montáži do stávajícího kabelového svazku zůstalo vše zachováno, pouze jsem kroucené kabely ještě omotával kolem kabelového svazku - může to být problém?
- spoje jsem provedl pájením, tam snad žádný problém není
- ještě zkusím test sběrnice ohmetrem na odpor - měl by být menší než 2 ohmy, zkontroluji všechny napěťové vstupy přístrojového panelu od pojistek (ale vše funguje)
_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE