ForDiag.cz
http://forum.fordiag.cz/

Přídám plyn, otáčky klesají, chladný motor
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=288
Stránka 1 z 1

Autor:  dufan [ 24 čer 2015, 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Přídám plyn, otáčky klesají, chladný motor

Zdravím Vás,

rad bych poprosil o radu a zamyslení se nad mým problémem. Ráno při chladném motoru mám problémy s rozjezdem, protože místo toho aby s plynem přidával, tak ubírá otáček...

Byl bych rád alespon za radu na co ještě mrknout (PID). Je jich poměrně hodně :-)

Zde jsou adaptace a první minuta s lehkým šlapaním na plyn při volnoběhu.. Bohužel jsem šlapal moc málo, změna TPS není uplně zřetelná ale je to vidět ;-)

Teplota hezky plynule stoupá, jak se má chovat map přesně nevím..

Díky
Příloha:
Poznámka: Adaptace
Bez_nazvu.jpg
Bez_nazvu.jpg [ 248.09 KiB | Zobrazeno 9892 x ]
Příloha:
Poznámka: 0 - 30 sekund
cold_Start_0-30sec.png
cold_Start_0-30sec.png [ 216.49 KiB | Zobrazeno 9892 x ]
Příloha:
Poznámka: 30 - 60 sekund
cold_Start_30-60sec.png
cold_Start_30-60sec.png [ 245.71 KiB | Zobrazeno 9892 x ]

Autor:  Tomin [ 25 čer 2015, 09:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přídám plyn, otáčky klesají, chladný motor

Motor Duratec ? Jeste volnobeh. ventil, nebo uz elektricka skrtici klapka, .... ?
Tezko takhle na dalku ....
(dej si info o aute pripadne do podpisu prosim)
Zmizi ten projev hned po naskoceni zavrene smycky lambdy ?

Dal bych si do grafu jeste vystup z lambdy (VEGO11 ?), priznak dorazu pozice skrtici klapky (open/partial/closed)
a pripadne i buzeni volnobeh. ventilu (ISCDTY ?)

pokud je tam volnobeh ventil:
Pokud se bude smes chovat tak nejak normalne (zadne velke vykyvy v bohatosti / LAMBSE1),
podival bych se na to, jestli se ten propad nestane presne v dobe kdy se "pozice klapky" zmeni ze "zavreno" na "castecne otevreno". Pritom by zaroven mela ECU hned zmenit hodnotu buzeni ventilu "ISCDTY".

Autor:  dufan [ 25 čer 2015, 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přídám plyn, otáčky klesají, chladný motor

Omlouvám se jedná se o 1.6 zetec se, takže je tam volnoběžný ventil a škrtící klapka na lanko.

A přesně, problém zmizme po uzavření regulační smyčky.

Prověřím teda ještě směs a buzení ventilu.

Zatím díky!

Autor:  dufan [ 28 čer 2015, 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přídám plyn, otáčky klesají, chladný motor

Zdravím,

má tu další grafy. Teď je krásně vidět co otáčky dělají v čase 10:45:20.

Moc neumím posoudit jestli chování lambse, ventilu a lambdy je ok..

Zatím díky za rady..
Příloha:
28_6_2015_cold_start.png
28_6_2015_cold_start.png [ 221.7 KiB | Zobrazeno 9867 x ]

Autor:  Tomin [ 29 čer 2015, 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přídám plyn, otáčky klesají, chladný motor

Lambda Ti chodi krasne - ostre prechody, brzo prohrata.

Z nejakeho duvodu to je v prechodu hodne chude.
Uz pred zavrenim smycky (kdyz uz je ale lambda prohrata a ukazuje realitu) je videt ze hned po zvednuti TPS
to prejde do total chude smesi. Viz. 10:45:39 - zavres plyn a hned to prejde do bohate = lambda uz funguje,
ale v 10:45:45 lehce pridas a leti to hned do chude smesi.
Prubeh MAPu je cca spravny (pri otevreni skrtici klapky se zvedne tlak v sani ...) a po jejim zavreni (+motor je jeste roztoceny) je docasne tlak nizsi nez pak na volnobeh.
Lze ho zkusit odpojit a jezdit bez nej.
info bokem - myslim ze by to nemelo ani vymazat adaptace az se MAP odpoji (a zapise se to tedy chybu MAPu)

Co ventil odvetrani kliky ? (PCV ventil) Muzes zkusit pred startem docasne znepruchodnit hadicku od nej. Jen na tu studenou zkusku. Dele bych s tim tak nejezdil (tlakuje se pak karter).

Autor:  dufan [ 11 srp 2015, 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přídám plyn, otáčky klesají, chladný motor

Zdravím,

tak PCV ventil jsem koupil nový a bohužel lenost je stále stejná. Ještě si říkám jak na tom budou ventilové vůle - najeto 180 000... Problém zmizne po 30 sec po startu, tak rychle se zahřeje jedině hlava

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/