ForDiag.cz
http://forum.fordiag.cz/

Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=262
Stránka 2 z 5

Autor:  Jemar [ 31 bře 2015, 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

Tak jsem zase trochu pokročil. Všechny napájené obvody přístrojového panelu a pojistky jsou v pořádku. Pak přišla na řadu sběrnice.
Dle TISu pokud budu měřit odpor mezi piny 6 a 14 a naměřím méně než 10000 ohmů, je to prý zkrat na sběrnici. (Pomocí schémat zapojení VYHLEDEJTE a OPRAVTE krátké spojení ve sběrnici CAN. ZKONTROLUJTE funkci systému.)
Jelikož jsem naměřil 60 ohmů, měla by být sběrnice ve zkratu.... :cry:
To samé mi vychází v testu kdy se měří odpor mezi pinem 6 a kostrou, i mezi pinem14 a kostrou....

Autor:  Tomin [ 01 dub 2015, 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

To je nesmysl. Na sbernici jsou dva 120ohmu odpory, tedy paralelne to dava 60ohmu.
Mozna temi 10k mysleli z pinu 6, nebo 14 na kostru. To asi bylo mozne.

Nemaji byt ty budiky zaroven zapojene take na ISO sbernici ?

Autor:  Jemar [ 01 dub 2015, 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

Ještě zkusím zkontrolovat GY/RD dráty, protože jsou v diag zásuvce dva vedle sebe, na pinu 6 a 7. Jestli jsem to náhodou nesplet. To bych ale asi nenaměřil 60 ohmů, ne?

Autor:  Jemar [ 01 dub 2015, 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

Ještě obrázek z měření, zřejmě chybka:
Příloha:
Měření sběrnice.jpg
Měření sběrnice.jpg [ 197.1 KiB | Zobrazeno 6979 x ]

Autor:  Tomin [ 02 dub 2015, 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

Schemata mam jen do roku 2004 (Fusion, ale predpokladam ze to bude stejne).
Zminuji tam nejake zmeny v kabelazi na prelomu 01/2004.

Budiky pin 32 by mel byt CAN+ a pin 31 CAN-.
Sedi ?

Autor:  Jemar [ 02 dub 2015, 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

Tak dnes znovu proměřena kabeláž sběrnice od diag. zásuvky do přístrojového panelu a vypadá to, že je vše v pořádku. BU/RD kabel na pinu 1 (konektor PP) je připojený na pin 14 (diag. zásuvka). GY/RD kabel na pinu 3 (PP) je připojený na pin 6 (diag zásuvka), vše tak jak má být....
Mezi piny 1 a 3 (PP) jsem naměřil 120 ohmů, takže v budíkách odpor je. Kabely od diag. zásuvky do budíků jsou průchozí.
Takže snad jediný problém je, že ve sběrnici jsou tři odpory namísto dvou. Jestli je toto kámen úrazu nebo ne, nedokážu posoudit. Zřejmě jsem ale odpor v přístrojovém panelu našel, takže pokud by pomohlo ho odstranit a obvod opět propojit, neměl by to být velký problém.
Bohužel vůbec netuším kde v kabeláži může být schovaný ten další odpor. Přímo v diag. zásuvce není. Bylo by nejlepší ho najít, ale to asi vzhledem k jeho předpokládané velikosti asi nedám....
Díky tomu ani nevím, jestli kdybych odpájel odpor v budíkách, neporuším zásadu, že by modul bez odporu (budíky) měl být v obvodu mezi zbylými dvěma odpory, jak to má být...
Příloha:
Detail plošného spoje.jpg
Detail plošného spoje.jpg [ 199.35 KiB | Zobrazeno 6966 x ]
Jinak jsem sehnal schema komunikační sběrnice po 10/2004 pro KA. Není úplně kompletní, zkusím ještě doplnit.....
Příloha:
Sběrnice Ford KA Duratec 1.3 po r. 2004.jpg
Sběrnice Ford KA Duratec 1.3 po r. 2004.jpg [ 189.43 KiB | Zobrazeno 6966 x ]

Autor:  Jemar [ 03 dub 2015, 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

Ještě jsem přišel na jeden problém, ale nevím jak je důležitý. V testech funkce CAN sběrnice na připojení přístrojového panelu je ještě třeba v diag. zásuvce měřit napětí proti kostře na pinu č. 9. Ten však vůbec není zapojený. Je to obvod mezi pojistkou č. 17 a DLC. Pojistka č.17 napájí i přístrojový panel. Je určitě v pořádku.....

Autor:  Tomin [ 03 dub 2015, 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

9ka se normalne nepouziva.

Autor:  Jemar [ 03 dub 2015, 10:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

To jsem zjistil taky. Takže na nemožnost diagnostikování přístrojového panelu to nemůže mít vliv. Je tam 12V od pojistky č.17.
Tvůj kabel má na pinu č.9 nějakou funkci?

Co bys radil s tím odporem? Kde může být v kabeláži? Měl by být někde u DLC zásuvky?

Autor:  Tomin [ 03 dub 2015, 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN

Ne, pin 9 se nepouziva. Podle me je to nejaky "proprietary" bastl.
Skoda ze nemam schemata te Fiesty.

Odpor navic bych neresil. Osobne bych kouknul na sbernici
1, osciloskopem
2, pres Fordiag se da sbernice monitorovat, takze bych kouknul na sbernici jestli na ni pribydou nejake packety
od budiku ve chvili kdy zapojis napajeni budiku:
- spust fordiag s parametrem /monitormode (pridej tento parametr do zastupce na plose)
- po spusteni budes mit dostupnou dalsi zalozku "Monitor", tam si muzes navolit kterou sbernici chces monitorovat
- vyber HCAN
- vypni filtr na CAN
- zadej jmeno souboru pro zapis
- odstartuj
- mel bys videt nejake CAN zpravy od motorove jednotky (ruzne zpravy s ruznymi ID na zacatku)
- pak pripoj napajeni do budiku a mezi zpravami od motoru by se mely by zacit objevovat take dalsi/jine zpravy (s jinym ID) od budiku
- takto bych si overil jestli ty budiky neco vysilaji

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/