ForDiag.cz http://forum.fordiag.cz/ |
|
Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=262 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | Jemar [ 29 bře 2015, 20:55 ] |
Předmět příspěvku: | Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN |
Bude to asi trochu obšírnější povídání, ale snad se tu dobereme nějakého závěru. Máme doma Ford KA (r.v.03/04) s motorem Duratec a ŘJ motoru SIM 24. Motorová jednotka je na sběrnici CAN, airbagy na sběrnici ISO 9141. Žádné jiné elektronické jednotky v autě nejsou. Měl jsem možnost, a té jsem využil, namontoval jsem přístrojový panel s otáčkoměrem a ještě k tomu r.v. 10/05. Po 08/04 se totiž měnila kabeláž a od této doby se dá diagnostikovat i přístrojový panel. Ten je také připojený na sběrnici CAN. Jak ŘJ motoru, tak i přístrojový panel, by měly mít dle popisu ztěžovací odpory, které by měly odrušovat sběrnici. Díky tomu, by tedy můj přístrojový panel měl mít ony odpory a dle schemat byl i do sběrnice připojen (2x kontrolováno). Příloha: Zapojení CAN.jpg [ 20.94 KiB | Zobrazeno 10616 x ] Ptám se laicky:
|
Autor: | Tomin [ 30 bře 2015, 15:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nemožnost připojení k diagnost |
Do budiku jde jak HCAN, tak MCAN. Ten muj panel se diagnostikuje tusim ale jen na HCAN, na MCAN neodpovida. |
Autor: | Tomin [ 30 bře 2015, 15:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nemožnost připojení k diagnost |
O terminaci sbernice (ty odpory co zminujes). 1, oni tam jsou kvuli tomu, aby na sbernici nevznikaly odrazy - impedancni prizpusobeni dratu k impedanci vysilacu 2, kdyz si mel starsi budiky (rozumim spravne ze BEZ CANu ?), kde byla sbernice zaterminovana tehdy ? Jedna terminace (konec) je v PCM (ECU motoru), ale kde byla druha ? mmch: me to na stole bezi i jen s jednim odporem kdekoliv. Tedy impedance neni kriticka. Ale cim budou draty po aute delsi, tim to bude vic a vic kriticke. |
Autor: | Jemar [ 30 bře 2015, 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN |
Nevím, kde začít. Původní zapojení je patrné z výše přiloženého obrázku. Je propojena diag. zásuvka a konektor ŘJ motoru, to je celá sběrnice. Jak jsem připojil budíky, je také zřejmé z obrázku. Do budíků vedou také dva dráty, propojil jsem vždy stejné barvy, předpokládám, že jsou to větve MCAN a HCAN. Diag. konektor a piny č. 6 a 14. capojení konektoru budíků jsem okopíroval od dárce kabeláže, takže by to mělo být OK. Zatím jsem se nedostal k měření, auto je momentálně nedostupné... |
Autor: | Tomin [ 30 bře 2015, 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN |
HSCAN a MSCAN nejsou nazvy jednotlivych dratu. To jsou cele samostatne sbernice. HSCAN je na pinech 6/14 a MSCAN je na 3/11 Takhle: kazda CAN sbernice by mela mit DVA terminovaci odpory. Na zacatku vedeni a na jeho konci. Puvodni tvuj stav byl ze si mel na CANu jen PCM jednotku, ok ? V PCM jednotce byva termin. odpor vestaven (120ohmu). Druhy odpor musel nekde byt. Bud v jine jednotce, nebo nekde v kabelazi, nebo v GEMu, apod. Ted jsi do systemu (asi cele nove kabelaze ??) zapojil druhou ECU na CANu. Jestli ma tato druha ecu take termin. odpor v sobe a nekde v aute zbyl ten puvodni odpor, mas tam ted 3 odpory misto dvou. Pri vypnutem zapal. (po par minutach) zmer odpor mezi 6 a 14. Melo by to byt u 60ohmu. |
Autor: | Jemar [ 30 bře 2015, 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN |
Pak by tedy musel být odpor někde v kabeláži, protože jak jsem psal, žádná jiná jednotka na CAN sběrnici, než ŘJ motoru, v autě nebyla. Pokud jsou tedy odpory někde v kabeláži, bude asi velký problém je najít. Kabeláž je původní, budíky jsem do ní jen připojil a to cca 300 mm nad diag. zásuvku. Ok, zkusím změřit odpor mezi pinem č.6 a 14 v diag zásuvce. |
Autor: | Jemar [ 30 bře 2015, 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN |
Náhoda napomohla a dostal jsem se k autu ještě než zmizelo za kopcem. Odpor jsem naměřil 60,3 ohmu. Takže zřejmě jsem asi v normálu. Pokusím se zítra provést měření podle TISu, je tam cca 10 různých měření, jak napětí, tak odporů..... |
Autor: | Jemar [ 30 bře 2015, 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN |
Ještě původní komunikační sběrnice do 10/04. Příloha:
|
Autor: | Tomin [ 31 bře 2015, 09:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN |
Zkus pak prosim: - zalozka Special - tam zalozka Bus scan - zadat Adresa OD: 700 - zadat Adresa DO: 7FF - Start .... Budiky by mely byt na adr. 720 |
Autor: | Jemar [ 31 bře 2015, 15:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přístrojový panel Ford KA-nelz připojit k diag.přes CAN |
Na HCAN byla identifikovaná jen jedna jednotka, s největší pravděpodobností ŘJ motoru. Jinak nic, pusto.... Address 071C: Comunication error no.6110 Address 071D: Comunication error no.6110 Address 071E: Comunication error no.6110 Address 071F: Comunication error no.6110 Address 0720: Comunication error no.6110 Address 0721: Comunication error no.6110 Address 0722: Comunication error no.6110 Address 0723: Comunication error no.6110 Address 0724: Comunication error no.6110 Address 0725: Comunication error no.6110 Address 0726: Comunication error no.6110 Address 0727: Comunication error no.6110 Address 07D9: Comunication error no.6110 Address 07DA: Comunication error no.6110 Address 07DB: Comunication error no.6110 Address 07DC: Comunication error no.6110 Address 07DD: Comunication error no.6110 Address 07DE: Comunication error no.6110 Address 07DF: ECU response: OK, data=00 Address 07E0: ECU response: OK, data=00 Address 07E1: Comunication error no.6110 Address 07E2: Comunication error no.6110 Address 07E3: Comunication error no.6110 Address 07E4: Comunication error no.6110 Celý soubor mám uložený, ale předpokládám asi, že už nebude potřeba..... |
Stránka 1 z 5 | Všechny časy jsou v UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |