ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 28 dub 2024, 15:45

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 14 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tempomat Mondeo MK3 2.0 TDDI rv.:2001
PříspěvekNapsal: 26 led 2015, 23:25 
Offline

Registrován: 26 led 2015, 23:11
Příspěvky: 10
Dobrý den,

Chtěl bych požádat o pomoc při aktivaci tempomatu.

Vzhledem k takové větší opravě vozu, kdy téměř vše ohledně motorové elektriky bylo rozebíráno/skládáno, jsem nelenil natahat kabely a připojit vše HW potřebné pro tempomat.

Najivně jsem si myslel, že když použiji ECU z jiného ,,totožného" vozu (stejná motorizace + výbava + stáří), jež měl z výroby tempomat, že ji pouze přehodím (samozřejmě včetně čipu imobilizéru klíče) a vše bude fungovat.

Bohužel jsem došel k tomu, že po výměně starter točí, ale auto nestartuje. V ECU jsem pak našel chybu ,,data missmatch".

Potřeboval bych tedy vědět:

1) jak v původní ECU aktivovat tempomat ( četl jsem něco o fíglu s načtením přístrojů IDS při vypnutém klíčku...) nebo jak se zbavit chyby ,,data missmatch" v ,,nové" jednotce

2) kde zkontrolovat signály ze spínačů na pedálech (hlavně těch přídavných pro tempomat) a signály z tlačítek na volantu.

Předem mnohokrát děkuji za jakékoliv tipy.

Ondra


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 led 2015, 13:26 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
k bodu 1, co presne za chybu to hlasilo ? B2139, nebo jinou ?

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 led 2015, 15:43 
Offline

Registrován: 26 led 2015, 23:11
Příspěvky: 10
Číslo chyby jsem si bohužel nezaspal. Momentálně se hrabu v brzdách. Až to dokončím, přehodím zas jednotku a opíšu chybu. BTW nemůžu snad prohozením jednotek něco poškodit?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 led 2015, 15:44 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Pokud si vymenil PCM (jednotku motoru), je ji treba "prizpusobit" k cerpadlu (ve kterem je cast immobilizeru).
V zalozce Servis je tato fn. dostupna po spojeni s PCM.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 29 led 2015, 19:49 
Offline

Registrován: 26 led 2015, 23:11
Příspěvky: 10
Dobrý den,

Tak se opravdu jedná o B2139, bohužel v záložce servis není nic :-(


Přílohy:
Servis.png
Servis.png [ 172.3 KiB | Zobrazeno 11806 x ]
B2139.png
B2139.png [ 120.14 KiB | Zobrazeno 11806 x ]
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 30 led 2015, 19:01 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Byla tam chyba v detekci TDDI motoru, proto nenabizel to sparovani cerpadla.
Focus TDDI to detekovalo dobre, ale Mondeu 85kW ne. (je to 85kW predpokladam ?)
Opraveno v 1.25.10
Ke stazeni zde:
http://www.fordiag.cz/download/v1.25.10/setup.exe

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 31 led 2015, 22:00 
Offline

Registrován: 26 led 2015, 23:11
Příspěvky: 10
Zdravím

Ano, jedná se o verzi 85 kW

Spárování čerpadla s jednotkou se podařilo, tempomat frčí jak má. Mnohokrát děkuji za pomoc.

Měl bych ale ještě pár dotazů:
1.) Po výměně motorové jednotky se mi zdá auto línější, zdá se mi, že i turbo nastupuje později (okolo 2400) otáček. Je to možné? Zatím jsem zkusmo najel cca 15 km a navíc v tom bílým bordelu co furt padá. Možná je to jen pocit. V pondělí bych měl najet asi 300 km, tak uvidím (napadá mě jestli třeba po spárování čerpadla není třeba auto prohnat v různých režimech, aby si to ,,sedlo").

2.) Mazání/přidávání klíčů. K autu mám teď pouze jeden klíček (s čipem imobilizeru) pak mám 2 podkovy které zapadnou do zámku (jde s nimi otočit) a mám několik jednotek pro ovládání centrálu dálkově (s nějakými čipy imobilizeru) z jiných (již sešrotovaných) vozů. Zajímalo by mě, jestli tedy můžu zadat vymazání všech klíčů a pak postupně přidávat jednotlivé klíče (když vlastně nemám dva klíče které aktuelně fungují)?

3.) Taková již kosmetická věc, vzhledem k tomu že je jednotka z jiného vozu, tak při spuštění diagnostiky to ukazuje jiný VIN než má vozidlo. Je nějaká šance tento VIN v jednotce změnit? Samozřejmě na funkci to vliv nemá, jen to blbě vypadá :-)

Děkuji


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 31 led 2015, 23:40 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
ad 1, netusim

ad 2, klicky by melo jit smaznout a nakodovat nove, ale musi byt minimalne 2 !
Jinak pak nepujde auto nastartovat. Takze si zkontroluj ze mas fakt 2 klicky stejneho typu (myslim cip uvnitr), aby jeden
nebyl z MK2 Mondea apod. (starsi verze cipu)

ad 3, to lze naprogramovat jedine pres IDS. Ve Fordiagu toto neni.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 01 úno 2015, 21:57 
Offline

Registrován: 26 led 2015, 23:11
Příspěvky: 10
Dobrý den,

Tak už jsem tu zas :-)

Co se týče přidávání klíčků, tak to funguje super. Pro jistotu jsem nejdříve zkusil dva přidat, abych ověřil že mají správný čip. Po tom co fungovaly jsem všechny klíče smazal a přidal 3 znova. Prostě LUXUS.

Co se týče toho VINu, tak vzal to čert. Vím o tom a jestli tohle auto pustím někdy v budoucnu z ruk, tak půjde asi rovnou na likvidaci. Ačkoliv po stránce technické je vše potřebné udělané (stálo to asi víc než celé auto) tak z venku je to už trochu otloukánek, takže nový majitel už asi nehrozí :-)

No a co se týče té jednotky tak problém. Dnes jsem najel cca 90 km, auto je neskutečně líné a spotřeba se vyšplhala kamsi k 11l. Při přidávání plynu při nízkých otáčkách (cca 1500) to má ,,díru". Při přidržení plynu při neutrálu otáčky okolo 2500 začnou lítat +- 500, zvuk motoru nad 2000 je jak když TDCI s vadnými vstřiky těsně před pádem do nouzáku (,,klepání motoru"). Chyby to žádné nevypsalo. Vrátil jsem tedy původní jednotku a s ní se vše vrátilo do normálu.

Dá se tedy polemizovat o tom že by ,,nová" jednotka měla nějakou závadu, nebo jen prostě nelze přehodit jednotky mezi vozy (i když stejná motorizace)?

Děkuji


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 02 úno 2015, 11:03 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Mas partnum nebo CATCH code tech dvou jednotek ? Mrknu jestli jsou "stejne".

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 14 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz