Pokud se bavime o "skoku otacek" z volnobehu do vyssich otacek tesne po pridani plynu, tedy vlastne nemoznost udrzet otacky tesne nad volnobehem, tak je tam jedna vec:
BTW: ten graf si vychytal paradni, ukladam si, diky
- kdyz mas pusteny pedal plynu (TPS je blizko RATCH hodnoty), tak je z pohledu ECU zavrena skrtici klapka
a volnobeh nadechuje skoro pouze volnobeh. ventilem
- jakmile trochu pridas plyn, ECU zmeri pootevreni TPS a ihned prejde do jineho modu rizeni volno.ventilu
A
to podle me
zpusobi to zvednuti otacek vice nez by zpusobilo samotne pootevrenim skrtici klapky.
Na grafu je to i trochu videt jak se prumerne buzeni v.ventilu (ISCDTY) zvedne hned pote, co si pridal na TPS.
- v teto poloze je pak klapka drzena "umele", protoze ECU vi (podle TPS) ze volnobeh ted resit nebude a tak jen drzi klapku na nejake predurcene pozici do doby kdy zase neuberes a nezacnou se otacky blizit volnobehu