ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 28 dub 2024, 01:18

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 26 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 26 srp 2014, 19:56 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
Ahoj,

na svém mondeu ST 220 pozoruji zajímavý jev. Ikdyž přidávám plyn velice citlivě, nedaří se mi navolit na ohřátém motoru 1000 otáček. zkrátka pořád drží volnoběh (800) a pak najednou až 1200, ani při delším hraní si s plynem se mi to nepodaří. v tom pásmu otáček mezitím 800-1200 otáček je navíc cítit jemné trhání motoru, ostatně to je to, proč jsem na to vůbec přišel. za jízdy se to projeví za určitých okolností při rozjezdu, ale auto nijak neskáče, jen to tak jemně potrhává (cítím od motoru vibrace). na volnoběh je to také klidné, zvýšené otáčky také. motor šlape krásně. mechanické cvakání či podobné pazvuky motor nedělá, je to jen jemná vibrace. co to může být? TPS se jeví naprosto pěkně, chyby v paměti žádné. adaptace v rozmezí 3-5%, ve středním zatížení dokonce nula.

podezírám svíčky (jsou tam bosch), ale jinak nemám zdání co to může dělat. možná to je i normální chování, jen už jsem si zvykl že ten šestiválec prakticky není slyšel ani cítit a jediné otáčky kdy o sobě dá vědět, mohou být tyto :-) nějaký tip?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 28 srp 2014, 22:55 
Offline

Registrován: 02 srp 2013, 23:58
Příspěvky: 47
Tak já mám stejnou věc na dvoulitru,klapka i TPS vymeněno,stále stejný stav.Naprosto vzorný volnoběh,jen lehce cuká kolem 2000 na lehký plyn.Ale ten skok v otáčkách mě strašně rozčiluje..Pokud někdo přijde na to čím to je,má můj nesmírný respekt :bow-yellow:

_________________
Mondeo 2001 Duratec 2.0
Focus 2001 Zetec 1,6


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 29 srp 2014, 19:42 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Zkusil bych se v grafu podivat na
LAMBSE1/2, (V)EGO1/2, TPS a pro jistotu taky RATCH (spodni doraz TPS).
Pak pripadne jeste flag co signalizuje jestli se jede v rezimu "zavrene klapky" (ted nevim jmeno z hlavy).
Je to ten PID co najdete v zalozce Test TPS na budiku kde se ukazuje "otevrena / castecna / zavrena".

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 zář 2014, 22:47 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
Citace:
Tak já mám stejnou věc na dvoulitru,klapka i TPS vymeněno,stále stejný stav.Naprosto vzorný volnoběh,jen lehce cuká kolem 2000 na lehký plyn.Ale ten skok v otáčkách mě strašně rozčiluje..Pokud někdo přijde na to čím to je,má můj nesmírný respekt :bow-yellow:
tak schválně, kdo na to přijde jako první :-) Já budu měnit nejdřív svíčky, jsou tam Bosch. Jaké máš ty?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 zář 2014, 22:47 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
Citace:
Zkusil bych se v grafu podivat na
LAMBSE1/2, (V)EGO1/2, TPS a pro jistotu taky RATCH (spodni doraz TPS).
Pak pripadne jeste flag co signalizuje jestli se jede v rezimu "zavrene klapky" (ted nevim jmeno z hlavy).
Je to ten PID co najdete v zalozce Test TPS na budiku kde se ukazuje "otevrena / castecna / zavrena".
podívám se :-) Díky za tip!


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 13 zář 2014, 14:51 
Offline

Registrován: 02 srp 2013, 23:58
Příspěvky: 47
Neříkej mi,že to dělají svíčky,že tam nejsou motorcraft vím,ale teď nevím co tam je..Že je mlsný na svíčky taky vím..Vyměním je,ale nějak je málo času,teď jsem dělal alternator a když je zticha vovnoběžka tak slyším napínací a možná i vodící..Ještě mě napadl ventil odvětrání kliky,kdybych Vám vyprávěl,co s tím autem bývalému majiteli vyváděli mechanici v autorizovaném servisu...Ale pomalu ho dávám dokupy,zaslouží si to..

_________________
Mondeo 2001 Duratec 2.0
Focus 2001 Zetec 1,6


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 14 lis 2014, 18:24 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Potvrzuji podobne chovani na dvoulitrovym duratecu. Prislo mi to divny, ale dela mi to podle me co to auto mam, takze jsem nevedel jestli je to normalni nebo ne. Jemne hejbu s plynem, porad nic a pak najednou temer 2000 otacek :o Jinak ja teda svicky motocrafty mam, tak nevim jestli tim to je. A hadici odvetrani klikovky co je za sanim jsem taky menil a zadna zmena. Klapku jestli spravne ukazuje otevrena / castecna / zavrena jsem myslim nekdy driv taky zkoumal a bylo to ok. S tou lambdou teda ne, to muzu jeste kouknout.

Ze by prece jen chtel vymenit ten volnobeznej ventil? :think:

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 19 lis 2014, 20:34 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Muzes kouknout na PID ISCDTY - buzeni volnobeh. ventilu.
Rekl bych ze to bude dane kalibraci. Hned jak pridas trochu na klapce, tak se zacne otevirat taky volnoventil
a ten ti "pomuze" k tem otackam. Ale jen hadam.
Muzes si nasnimat TPS, ISCDTY a RPM a uvidi se.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 lis 2014, 09:57 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
No vypada to presne jak rikas. Jak se trosku hne TPS - castecne otevreno, tak se vic otevre i volnobeznej ventil. Da se z toho prubehu vycist neco zajimavyho? Je to vubec chyba nebo to je u duratecu normalni? No asi ne, kdyz ostatnim to driv nedelalo. Jinak myslim, ze me to samy dela i po smazani adaptaci. Jen ten otackovej skok je jinak velkej.

Obrázek

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 lis 2014, 16:27 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Zvednuti toho TPSka je tedy neznatelne, ale jinak to zvednuti buzeni ventilu je jasne.
Myslim ze to je dane kalibraci jednotky. V tom bych problem nevidel. Jine chovani jako celku muze
byt dane tim ze se bud zmenila charakteristika toho volnoveh.ventilu, nebo ze ted ECU meri z nejakeho cidla
(i treba trochu) jine hodnoty. Napr. IAT, nebo teploty vody, nebo .... nevim. Jedine tak bych si umel vysvetlit
ze by se ted ecu chovala jinak nez drive.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 26 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz