ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 28 dub 2024, 06:02

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 11 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22 črc 2014, 22:02 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
kamarádovi začalo zlobit mondeo MKIII, 2.0 Duratec, rok 2001.

diagnostika našla P0303, adaptace vysoké - viz níže. cukání napříč všemi otáčkami i zatížením. TPS, lambda, MAF = OK. komprese = OK, svíčky = OK (nový), kabely jsme testnuli a taky OK.

vypadá to na 95 % na cívku. nepodařilo se mi zatím ověřit, jestli tam je 4 cívkové zapalování. Pokud ano, je to skoro jasné. pokud ne, pak je to ještě mírně záhada. vstřiky jsme proměřili a mají všechny stejný odpor. i takové to "prdění" do výfuku naznačuje problém s cívkou.

co vy, také byste podezřívali cívku? nemáte někdo případně zdroj kde by bylo schéma a nebo návod jak ji proměřit? na forda nic takového nemám :-)


Přílohy:
Snímek obrazovky 2014-07-22 v 21.49.40.png
Snímek obrazovky 2014-07-22 v 21.49.40.png [ 205.55 KiB | Zobrazeno 11943 x ]
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 črc 2014, 22:30 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
ještě si ujednotit jednu myšlenku:

1. pokud jeden válec nepálí jak by měl (kvůli cívce), jde tedy do výfuku spíš benzín, než spaliny, takže na to lambda reaguje informací o chudé směsi a jednotka se tak snaží obohacovat. proto ty vyšší adaptace (je to asi 5 minut po vyčištění adaptací - ve finále tam bylo přes 15 %). je to tak?

2. nějaký odkaz jak změřit cívku? nepovedlo se mi ani ověřit jestli tam jsou 2 nebo 4.

3. ještě na okraj - čím to, že fordiag na tom 2001 MKIII nepřipojí ECU klimatizace, airbagů ani ABS? motor jel v pohodě...

Díky :-)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 25 črc 2014, 11:10 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Civka neni 4nasobna, ale jen 2. Jsou to dve dvojite civky. Tzv. wasted spark system.
Omerit - nemas moc sanci. Jedine s osciloskopem a idealne s VN sondou pro mereni zapalovani. Pak se da
neco najit.
Nejsnazsi cesta - nekde si pujcit/koupit civku a pokud to v ni nebude, tak ji zas vratit.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 črc 2014, 16:07 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
jj, díky za radu, přesně o to se snažíme :-) dám vědět jak to dopadlo pro ostatní.

btw. je ta moje úvaha správná? tj. pokud nepálí svíčka, lambda vyhodnotí směs jako chudou? ono se mi to případně potvrdí tím, že to bude skutečně cívkou a pak už bude vše v pořádku :-)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 črc 2014, 17:50 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Ano, uvaha spravna. Lambda detekuje pritomnost kysliku (a pak signalizuje chudou sm. = vice kysliku nez benzinu).
A pokud to nespali, leti kyslik do vyfuku.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 17 srp 2014, 17:03 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
takže jen pro ostatní přidám závěr - bylo to skutečně cívkou, diagnostika byla správná. Ještě takový malý tip - lítala tam ručička na budíkách po otočení klíčku, to dělá často při závadě cívky. Takže pokud se vám toto projeví, pak máte jasno.

ještě doplňková otázka se týkala fordiag na tom 2001 MKIII. nepřipojí se mi ECU klimatizace, airbagů ani ABS? motor jel v pohodě, ale na tyhle to hlásí, že nebyla nalezena jednotka... čím to je? dělám něco špatně? Díky.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 17 srp 2014, 20:26 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
To je climatronic ?
Kabel je verze 3.xx ? (ten ma CAN a ten je treba pro spojeni s climatronicem)
ABS by melo byt na K-line, pokud to nema ESP. Divne.

Ktere moduly v aute pripojis ? (nemas log soubor ?)

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 26 srp 2014, 19:48 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
je to automatická klima, ano. kabel nevím jaká je verze, kupoval jsem ho od tebe nedávno v Praze. :-)

zkusím to ještě přes K-line. je to potřeba nějak přenastavit, nebo stačí přepnout do režimu?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 08:35 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
U Fordu bych zadne prepinani do KL modu nepodnikal.
Pokud se nejaka jednotka diagnostikuje pres K-linu, tak si to Fordiag soft. nastavi v interface sam tak jak je treba.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 srp 2014, 12:20 
Offline

Registrován: 02 črc 2014, 21:12
Příspěvky: 21
aha, tak pak to je divný. tak jsem si zapnul logování všech informací a uvidíme :-)


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 11 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz