ForDiag.cz
http://forum.fordiag.cz/

Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=206
Stránka 1 z 7

Autor:  drejk [ 22 čer 2014, 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

Ahoj,

můžu se s Vámi poradit kde by mohla být příčina takovýchto adaptací?

Volnoběh docela houpe (to bude asi tím -23 a +24 hned vedle sebe) - ale zdá se, že na to prozatím pomohlo prostříknutí volnoběžného ventilu WDčkem. Ale co ten zbytek? Sice to jede jakžtakž normálně, ale moc zdravé se mi ty adaptace nezdají.

Motor žádnou chybu nehlásí (jakto, když je tam 25?).

Předem díky za tipy..

PS. Ze sání jsou odstraněny vířivé klapky, díry po osce zaslepeny, ale tím to nebude, dříve byly adaptace celkem normální.

Přílohy:
adapt-21-6-2014.png
adapt-21-6-2014.png [ 33.74 KiB | Zobrazeno 17381 x ]

Autor:  Tomin [ 22 čer 2014, 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

Podeziral bych EGRko. Jak tam vypada ? Dalo by se docasne zaslepit ?
Je tam tusim Mazdi egr - krokovy motorek = jednotka nema zpetnou vazbu o jeho presne poloze
a pokud by se pridiral ....
Ty jejich krok. motory nekdy odejdou (? mezizavitovy zkrat ?) a pak ma motor v nekterem kroku malou silu.

Autor:  drejk [ 22 čer 2014, 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

Jo, zaslepit by to šlo i na furt, akorát je k tomu dost blbý přístup, tak se mě zrovna toto moc nechce... Počítám, že vypojení konektoru asi nebude mít stejný diagnostický efekt, že?

A nemělo by pootevřené EGR spíš snížit obsah kyslíku -> ochuzení směsi?

Resp. když to zaslepím, tak to naopak bude chtít v režimu "EGR otevřeno" muset ještě víc obohatit směs protože bude oproti očekávání víc kyslíku?

Autor:  Tomin [ 26 čer 2014, 08:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

Tady je krokovy motor, zadna vratna pruzinka apod.
Ten zustane po odpojeni (impulsu) v te poloze co byl naposledy !

Motor ma sest dratu, z toho dva jsou +12 (motor je ze dvou "sekci") a pak 4 draty (4 civky) ktere se od ECU ruzne prizemnuji
(velmi rychle, meritelne jen osciloskopem).
ECU nema zadnou primou zpetnou vazbu/kontrolu zda se motor pohnul. Jedine to muze kontrolovat pomoci
zmeny tlaku v sani MAPem, ale to bude se zpozdenim a takove nic moc presne.

Ted jsem ho resil na jedne Mazde (ale uplne stejny je na Mondeu) a mel spalene jedno vinuti - byl hoodne slaby.
(Ten motor (i novy) hodne hreje od protekajiciho proudu uz kdyz je sundany z motoru, natoz kdyz je pak protekany vyfuk. plyny. Nevim jak Ford, ale na Mazde bylo telo egru chlazene vodou.)

S tou bohatosti uvazujes spravne. Pokud si ecu mysli ze ho otevrela (a ve skutecnosti ne), upravi nejdrive davku k chude,
ale pak zahlasi lambda .... a jednotka zacne menit adaptace do plusu.

Autor:  chobot [ 09 lis 2014, 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

drejk:
Porarilo se ti prijit na pricinu tech divnejch adaptaci? Rekl bych, ze mozna mame podobnej problem (resim to tady http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 3&start=60), ale zatim jsem neprisel na pricinu. To jak pise tomin, ze motorek muze mit spaleny vinuti a je slabej je dobrej tip, to by stalo za prozkoumani. Ja zatim zkoumal pouze mechanickou cast EGR a zkousel jezdit z odpojenym konektorem od motorku.

Autor:  chobot [ 18 lis 2014, 15:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

Tomin:
Jak si prosimte zkousel ten krokovej motorek? Nejak sis ho budil sam a nemel silu? Nebo se to dalo poznat merenim na civkach toho motorku? Obavam se, ze nejakej jinej na zkousku asi snadno nesezenu, tak by me zajimalo jak ho rozumne odzkouzet.

Autor:  Tomin [ 19 lis 2014, 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

Uz si to moc nepamatuju. Urcite jsem mu meril odpor - jedno vinuti bylo jinak, ale nepovim Ti kolik melo.
Taky jsem na to koukal proudovyma klestema s pametovym oscikem (bajecna vec).

Autor:  chobot [ 24 lis 2014, 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

tomin:
Vedel bys prosim co presne dela ECU s EGR behem KOER testu? Zkousel jsem KOER parkrat udelat ve snaze otestovat EGR krokac a vypadalo to asi tak, ze jednotka zvysi otacky motoru na cca 1500 ot/min a pak se pokousi periodicky hejbat s EGR, ale nevim jak moc by se mel hejbat. Bylo to tak v rozsahu jeden az dva milimetry. Ma zkouset i plny otevreni? Dokonce to naslo i chybu P1408. Zkousel jsem potom misto motorku parkrat otevrit ventil rukou behem testu, abych vyloucil, ze neni spis ten EGR nekde pricpanej a chyba se neobjevila :think:

Jinak odpory vinuti - jednotliva "civka" cca 14 ohm. Nejvetsi rozdil co se mi podaril v tech odporech najit byl 0.5 ohmu (meril jsem pro jistotu i laboratornim, celkem presnym merakem), coz mi prislo celkem normalni.

Rikam si, ze by to konecne mohl byt zdroj mych problemu, asi zkusim nekde sehnat ten motorek a uvidime.

Autor:  Tomin [ 24 lis 2014, 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

To netusim. Specialne u Duratecu to bude zas jine nez u starsiho (DPFE) systemu.
Rozdil 0.5 ohmu by me urcite nevzrusoval.

Autor:  chobot [ 06 led 2015, 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0

Chystam se promerit EGR krokac na aute proudovou sondou. Mel bych dotaz. Jde nejak pres Fordiag ovladat EGR? Zkousel jsem KOEO test, ale nevim co presne to dela. Preci jenom bylo by pohodlnejsi s tim blbnout a nemuset mit nastartovanej motor...

Stránka 1 z 7 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/