ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 04 kvě 2024, 21:49

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 9 příspěvků ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 12 črc 2013, 20:49 
Offline

Registrován: 09 dub 2013, 16:48
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Mám dotaz ohledně měření střídy pomocí FordDiag a nebo pomocí nezávislého měřidla (Multimetr osciloskop).

Jde o to, že např. při měření střídy pro ovládání volnoběžného ventilu ForDiag vypíše 40%, ale při měření multimetrem naměřím 60%.

Je to tedy ve ForDiag nastaveno, tak že je monitorován stav až když se např. solenoid otevře a s frekvení, která je nutná k tomu aby se vůbec začal hýbat se "nepočítá"?

Nebo mám "problém" jenom já v multimetru :)

_________________
Ford Puma 1,7 92 Kw, r.v.98


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 15 črc 2013, 10:06 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Citace:
Je to tedy ve ForDiag nastaveno tak že ....
Fordiag pouze cte data (+pripadne provede jejich zakladani prepocet do spravneho formatu - mysleno napr. byty/100 apod.), ale nijak dal ziskana data neupravuje. Je samo. mozne ze v tom zakladnim prepoctu je u daneho PIDu chyba, ale
to se vetsinou projevi ve velke odchylce. Napr. procenta pak jsou zobrazovana v rozsahu 0 az 10000 apod.
V tomto pripade bych to spis videl na ten "offset" minimalni hodnoty, tedy ze ECU vi ze 0% pozice daneho clenu = 20% skutecneho buzeni.

Neni to Ford, ale pro zajimavost - takto ma vyreseny volnobezny ventil Omega
https://plus.google.com/photos/11684361 ... 1eLL8uHXbA
Pri nulovem proudu [doraz soupatka] je ventil nejak otevreny (na druhe strane soupatka vznikne mezera). Pro opravdu nulovy prutok je ale treba cca 0.5A.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013, 10:03 
Offline

Registrován: 09 dub 2013, 16:48
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Nešlo jen o volnoběžný ventil. Podobných výsledků jsem dostal i od solenoidu EGR ventilu. Jen jde o to, že pak to co zobrazí Fordiag není skutečná střída. To samé by nejspíš zobrazila i IDS, ale k té teď bohužel nemám přístup abych si to ověřil :(

Testovací auto bylo Ford Mondeo MKII 2,5 V6.

_________________
Ford Puma 1,7 92 Kw, r.v.98


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 18 črc 2013, 12:01 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Mas presne jmeno PIDu u ktereho si to resil ? Overim ze to fordiag prepocitava spravne, aby byla jistota.
Ale moc by me neprekvapil DC posuv nuly i u jinych ventilu. Vzdy je to nejaky akcni clen typu elektromagnet ktery pretlacuje
nejakou pruzinku apod. a u toho je treba proste tu pruzinku pretlacit. :-)

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 21 črc 2013, 09:42 
Offline

Registrován: 09 dub 2013, 16:48
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
PID je: ISCDTY/IACDC a EGR_DC. Číslo nevím, jak zobrazit.

Ještě přikládám LOG auta.

Zde je příklad, že je třeba alespoň 40% střída k tomu, aby byla překonán tlak pružiny v solenoidu, který podtlakem ovládá EGR.
Kód:
http://www.fordscorpio.co.uk/egrsensors.htm


Přílohy:
FORDIAG_LOG_19.7.2013_10.22.ZIP [22 bajtů]
Staženo 573 x

_________________
Ford Puma 1,7 92 Kw, r.v.98
Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 22 črc 2013, 16:16 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Ted jsem overoval prepocet toho ISCDTY PIDu a je to spravne.
Tedy to co posle ECU, to Fordiag zobrazi.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 22 črc 2013, 18:08 
Offline

Registrován: 09 dub 2013, 16:48
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
OK, takže se dá říct, že to co monitoruje ECU je požadované otevření solenoidu, motorku atd... Nikoli, ale střída.

_________________
Ford Puma 1,7 92 Kw, r.v.98


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 22 črc 2013, 19:21 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Taky to tak vidim.
Ono je to asi i dost jedno, protoze asi nic nemuze vnest chybu do stridy signalu, takze to neni treba ani overovat.
Chyba spis vznikne v poklesu napeti v dusledku prechodoveho odporu apod. a tedy ve vyslednem proudu danou civkou, ale to uz je o jinem mereni ...

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Střída (Duty cycle %)
PříspěvekNapsal: 24 črc 2013, 10:13 
Offline

Registrován: 09 dub 2013, 16:48
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Jasný, hlavně že o tom teď vím a počítám s těmi posuny :D

_________________
Ford Puma 1,7 92 Kw, r.v.98


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 9 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz