ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 27 dub 2024, 20:30

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 2 příspěvky ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 03 čer 2013, 21:24 
Offline

Registrován: 03 čer 2013, 19:10
Příspěvky: 7
Zdravím,
mám TDCI 2.0 96kW 2004
zkusil jsem si měřit ukazatel poměru klepání (Ratio of detonation signal) a to pomocí osciloskopu a mám několik dotazů
1) použití osciloskopu - mám ForDiag verzi 1.24.10; Win7
mám připojenou ICU a pokud měřím CYLx_RATIO (pro všechny válce) vše dobře funguje, ale jenom pokud s autem nejedu. Jakmile se chci rozjet, tak motor zhasne a osciloskop přestane fungovat. Po nastartování se mohu rozjet, ale oscik nereaguje, ani když se ho snažím za jízdy vypnout nebo zapnout. Nejde to ani obejít tím, že si všechno připravím a nejprve se rozjedu a pak kliknu na start osciloskopu = po rozjetí nereaguje. Pokud nejedu, tak oscik běží, sbírá data, ta můžu uložit a dále s nimi pracovat (viz níže). Dělám něco špatně, je to vlastnost ForDiagu nebo nějaká chybka?
Chtěl bych totiž klepání změřit při zátěži=za jízdy.

2) naměřené hodnoty
- co tato hodnota (Ratio of detonation signal) vlastně udává? jaký je to poměr? je nějaká prahová hodnota, od které se vygeneruje chyba?
- na volnoběžné otáčky jsem naměřil dosti rozdílné hodnoty pro jednotlivé válce (motor nebyl moc zahřátý)
______RPM______CYL1_RATIO____CYL2_RATIO_____CYL3_RATIO_____CYL4_RATIO
Min___757,250___1,073__________1,666__________ 1,321___________1,518
Max___850,750__11,000_________25,321_________10,000 __________30,333
Prům__800,264___2,373__________7,269__________2,998___________10,081

je vidět, že jednat mi kolísají otáčky a hlavně je klepání u 2. a 4. válce násobně vyšší, než u 1. a 3. válce (dá se ještě něco ověřit - změřit)

na vyšší otáčky (1500- 2500) se hodnoty hodně srovnají
_______RPM_______CYL1_RATIO____CYL2_RATIO___CYL3_RATIO______CYL4_RATIO
Min____1510,750___0,604__________0,577________0,704____________0,658
Max____2472,500___2,785__________2,424________2,118 ___________2,535
Průměr____________1,235__________1,306_________1,175___________1,299

Jaké je číslování válců tzn. směr číslování při pohledu na motor? Jaké jsou "běžné" hodnoty? Lze něco vylepšit změnou C2I? (před pár roky jsem měl služební Mondeo, jemuž hodně klepal motor, v servisu něco překodovali a motor se dost zklidnil).

Dík za radu
M.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 04 čer 2013, 10:35 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
ad 1, to je bohuzel dne vlastnosti ICU jednotky. Nevim proc se brani snimani dat za jizdy, ale brani. ECU sama zastavi ihned motor pokud zjisti ze auto jede a je preple do diag. modu.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 2 příspěvky ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz