Chtěl bych ve stručnosti popsat, jak se závada projevovala, jak byla diagnostikována a jen okrajově jak jsem jí odstranil.
1) Závada měla tyto projevy:
- extrémně vysoký volnoběh za jízdy po vyřazení (přes 2000ot/min., viz bod 4);
- zvýšený volnoběh při stání (cca 950-1100ot/min., viz bod 4);
- po čase rozsvícená kontrolka diagnostiky motoru.
2) Diagnostika:
po připojení ForDiagem zjištěny 2 skutečnosti
- v registru závad ř.j. motoru vypsána chyba
P0171 – velmi chudá směs, bank 1- v adaptační tabulce na několika místech hodnoty, vypovídající o maximálním možném obohacení směsi:
Příloha:
chudá směs.JPG [ 101.31 KiB | Zobrazeno 16416 x ]
- vše nasvědčovalo tomu, že do sání proniká falešný vzduch o takovém množství, že ř.j. již nedokáže vytvořit správnou směs.
3) Na vině byla prasklá hadice odvětrání klikové skříně, u čtyřválcových motorů Duratec HE 1.8 a 2.0 skrytá pod plastovým sáním.
Příloha:
prasklá hadice.JPG [ 71.81 KiB | Zobrazeno 16416 x ]
Výměnu hadice lze provést dvěma způsoby – bez sundání a nebo po sundání plastového sání. Já na to šel tou první variantou, která je sice náročná na práci „po hmatu“, velmi špatný přístup, nicméně je rychlá (cca 1,5 - 2h). Po opravě prakticky ihned dojde ke zkultivování chodu motoru.
4) Videa, která Vám možná pomohou:
- Pomalé padání otáček, auto stojí na místě, neutrál. Otáčky po vytočení motoru padají velmi vlažně, "cestou dolů" se na chvíli zastaví na 2000 a pak teprve trochu rychleji padnou na volnoběh
http://www.youtube.com/watch?v=dJDM_atxjK8
- Pomalé padání otáček, auto je v pohybu, vyřazeno na neutrál.V čase cca 1:03 je vidět, jak z vytočené trojky řadím na neutrál (poté ještě v 1:07 prošlápnu plyn), auto jede setrvačností, otáčky visí na hodnotě lehce přes 2000ot/min., po zastavení teprve klesnou.
http://www.youtube.com/watch?v=xA8sSWc4 ... =endscreen