Kolegové,
Nenapadá Vás někoho důvod takových adaptací:
- záporné adaptace na volnoběh a v nízkých otáčkách a při nízkém zatížení motoru
- kladné adaptace ve středních otáčkách a středním zatížení (běžný provozní režim)
Příloha:
19.10.2020_50 km_upravena klapka.jpg [ 227.12 KiB | Zobrazeno 6959 x ]
Na přiložené tabulce to není vidět, ale adaptace ve vyšším zatížení a vyšších otáčkách jsou kolem 0.
Jediné, co mě napadá je chyba v řízení vzduchu, ale na volnoběh teplý motor točí stabilně 700 otáček. Kdyby měl méně vzduchu, tak by po snížení dávky paliva musely být i otáčky nižší nebo ne?
Lambda je měněná a kmitá krásně mezi 0,1 a 0,9 V, tlak paliva předepsaných 3,8 bar. MAP měněný preventivně a nový ukazuje před startem stejnou hodnotu jako původní 94-95 kPa (nadmořská výška 500 m n.m.). Volnoběžný ventil jsem preventivně také měnil, ale změna žádná.
Nemáte nějaký nápad, kde hledat příčinu?
Díky předem.