Zdravím Vás a žádám o pomoc s následujícím problémem na čerstvě zakoupeném Mondeu ježděném poslední 3 roky na LPG s přímazem JML (cca 50 000 km). S níže popsaným problémem v mnoha obdobách jsem se setkal na fórech mockrát bez jednoznačného řešení (neprůchodné benzínové vstřiky, zalepená škrtící klapka nebo volnoběžný ventil, většina případů bez uveřejněného řešení).
- Při nastartování studeného motoru začnou padat otáčky a motor nereaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Druhý start je většinou v pořádku. První 1-2 km auto poškubává kolem 2000 ot.
- Po přečtení několika tomuto problému věnovaných fórech jsem načerpal Vervu 100 a do nádrže hodil 3 panáky VIF s tím, že zkusím vyjet nádrž a pokusím se pročistit, co se dá.
- Po odpojení baterky na 30 min ve snaze vymazat adaptační tabulku se problém ještě zvýraznil - opakovaný start nepomáhá, motor potřebuje více času než se zklidní a přestane poškubávat. Okolo 2000 ot. je i u zahřáteho motoru patrné lehké poškubávání.
Dnes jsem připojil Fordiag a vyčetl pouze chybu P1000 a po jednom z testů také P1650. Zahřátý motor má klidný projev, otáčky jsou stabilní - 700 +- 5. Všiml jsem si ale 2 potenciálně nestandardních projevů:
- Při čtení přístrojů svítil Spojkový ped. i po jeho sešlápnutí. Zhasnul až po sešlápnutí plyn ped. a zvýšení otáček. Spíš je to asi standardní projev.
- Perioda kmitočtu výstupu lambda sondy mi přišla extrémně dlouhá (cca 5 s) a to v intervalu cca <250;800> mV i při zvýšených otáčkáych (testováno pouze v klidu bez zařazené rychlosti).
Ještě mě zarazily hodnoty napětí akumulátoru při studeném motoru - cca 12.1 V, za jízdy cca 13.8 V (měřeno zásuvkovým HUBem, který tam měl původní majitel). Je lambda příliš unavená? Může to být příčina problému? Děkuji předem za pomoc.
Adaptační tabulka vykazuje poměrně vysoké kladné korekce v při 2000 a 2500 ot. Výstupy z Fordiag přikládám.
Příloha:
Adaptace_KAM.jpg [ 234.96 KiB | Zobrazeno 6397 x ]
Příloha:
Přístroje_Lambda_max.jpg [ 105.04 KiB | Zobrazeno 6397 x ]
Příloha:
Přístroje_Lambda_min.jpg [ 105.11 KiB | Zobrazeno 6397 x ]
Kód:
========================================
3.8.2020 17:14:02
========================================
Připojuji interface: ForDiag v3.07
Jednotka ECU nebyla nalezena/připojena !
Chyba v průběhu připojování: ECU neodpovídá
Vyčítám informace z ECU ...
Duratec I4 / V6
MAP system
Připojena jednotka ECU: EEC-V
Model : MONDEO
Type : I4
Subtype : 2.0L
VIN : WF05XXGBB55M72742
Catch CODE : 4BXC
SW version : WBDADC1
SW date :
Calibr.ID : 58A7
Part number: 4S71-UC
Hardware : LBO-113
ROM size : 448
Copyright : Copyright Ford Motor Co. 2004
Počet naprogramovaných klíčů v PATS: 3
Immobilizer (PATS) status - start motoru: Povolen