Ahoj, popisu zkusenosti s provozem Mondea MK3 2.0 Duratec rv. 2005 s virivymi klapkami v sani a bez. Auto jsem provozoval dlouho bez virivych klapek, coz jsem zjistil nahodou pri reseni
problemu. Uz od koupe vozu jsem nebyl spokojen s obcasnym pocukavani motoru mezi 2 - 3 tis. otackami a take prvni studeny start provazelo vzdy neprijemne kolisani otacek s propadem az nekam k 500 ot/m, tak jsem auto vetsinou startoval s lehce pridanym plynem. 2x se taky objevila chyba P0400, ale EGR se zdal cisty a ani vymena krokoveho motorku nikam nevedla. Ruzne jsem patral cim to muzem byt - vetsinou se na ruznych forech doctete o zapalovani nebo EGR, ale do chvile nez jsem sundal sani jsem na nic neprisel. Nasledne jsem se rozhodl zkusit klapky do sani vratit alespon na zkousku. Moje sani bylo jiz bez potrebnych dilu, tak jsem to resil nakupem sani z Allegra a vymenou celeho sani. Sani dostalo nove klapky, nektera testeni a kamarad mi na soustruhu vytocil "futra" vymezujici pohyb te tycky. Ohledne opravy sani jsem par informaci pridal
vlakna do na zelenem foru.
Adaptace bez klapek:
Příloha:
adaptace_cut.png [ 21.74 KiB | Zobrazeno 17345 x ]
Adaptace s klapkami:
Příloha:
adaptace_28_10_cut.png [ 19.58 KiB | Zobrazeno 17345 x ]
Vysledek:
Chod motoru je s klapkami bez otravneho pocukavani v nizsich otackach, pri klidne jizde se s autem da jezdit o jeden rychlostni stupen vyse, nez jsem byl zvykly. Adaptace jsou ted spis do 10%, bez klapek obcas az 25% v nekterych bunkach. Problemy se studenym startem uz se temer nevyskytuji, nejaka oscilace otacek se da pozorovat pri teplote vzduchu nad cca 15°C, ale zakolisani otacek neni nijak dramaticke. Spotreba je nepatrne nizsi. Motor ma vice sily (kroutici moment) v nizsich otackach. Uvidime pres zimu jak to bude fungovat a jak dlouho klapky vydrzi, ale konecne mam pocit, ze auto jezdi jak ma.
Rozhodne doporucuji si nejsnazsi reseni problemu formou demontaze klapek dobre promyslet.