ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 28 bře 2024, 15:14

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2017, 08:06 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Ahoj,

mondeo mi zaclo cim dal vic ruzne pocukavat, uz je to znat i na volnobeh a je to docela otravny, tak jsem zacal opet patrat kde by mohl byt problem.

Zavada (projevuje je se na teplem i studenem motoru, auto neni na LPG):
1. Na volnobeh motor v pravidelnych intervalech obcas cukne, skok cca 100 ot/m. Pri pohledu na odkrytovany motor je i videt, ze motor nejde pravidelne, docela sebou skube.
2. Pri rozjezdu a pri pridani plynu pocukava. Spis pri prechodu z nizkeho zatizeni do vyssiho. Pokud jedu vice pod plynem, tak uz to nedela.
3. Oscilace pri studenem startu - motor pri startu bez plynu houpe v rozmezi 1500 - 800 ot./m. Po chvili se to ustali. Tohle mi dela celou dobu co auto mam, zvykl jsem si na to, ale je mozne, ze to ma nejakou souvislost s dvema predchozimi body.

Driv mi to cukalo jen ohraty v rozmezi cca 2000 - 3000 ot/m. Nepodarilo se mi to vyresit - mozna pricpanej kanal k EGR, tak jsem to nechal byt, ale uz je to dost otravny, tak se k tomu vracim.
Co jsem proveroval:
Chyby ECU zadny. OBD testy se dokonci - hlaska P1000 casem po resetu PCM zmizi.
Zapalovani: svicky davam original, uz tam mam druhy. Ted najeto cca 30 tis. km, civku jsem uz v minulosti zkousel menit, taky najeto cca 30 tis. km. Kabely meneny dvakrat. Daval jsem teda TESLA, tak nevim jestli to nebyla chyba, ze treba nemaji idealni parametry. Nikdy jsem nepozoroval zadnou zmenu pri vymene cehokoliv ohledne zapalavani. Rizeni z civky od PCM jsem taky jednou meril. Zdalo se to ok. Tak si rikam, ze od zapalovani by to byt nemuselo, ale kdo vi.
Palivovy filtr jednou meneny za origo ford. Ted ma najeto asi 50 tis. km. Interval je tusim 90 tis. km.
Vzduchovy filtr temer novy, menil jsme pri posledni vymene oleje.
TMAP senzor jsem taky jednou menil, zadna zmena.
EGR motorek jsem dnes sundal, abych overil, ze treba ventil neni nejak zaseklej, Volnobeh stale houpal.
Vyfuk: zda se ok, ted mam vymeneny posledni dil, ktery mel diru.
Hadice odvetrani klikovky v minulosti menena - dira v ni byla. Temer se to neprojevilo.
Dodavku paliva jsem testoval postupem, ktery tu nekde daval tomin - jestli na dvojku a plnej plyn ukazuje lambda bez zavahani bohatou smes a UKAZUJE.
Adaptacace na volnobeh jsou v radu 1-2%, takze prisavani vzduchu se mi jako pricina moc nezda.
Kompresni tlaky mereny cca pred 40 tis. km a byly ok - pres 16 a rozdily v radu desetin.

Co jsme nikdy nedokazal overit je tlak paliva. Moje otazka tedy zni: Mohlo by to souviset nejak s palivovym cerpadlem nebo vstriky? Dalo by se to nejak otestovat?

Uz moc nevim kde hledat, budu rad za kazdou radu.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2017, 08:41 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
EGR u Durateca je krokovy. Tam clovek bez velkeho vybaveni nepozna jestli chodi dobre.
Na zkousku zaslepit a uvidi se.

Cerpadlo to asi nebude. To by se projevovalo spis ve velkem zatizeni - nedostatek paliva.
Na Duratecu se udrzuje konstantni tlak paliva v railu, ani se nemeni s tlakem v sani, jako u beznych strikacek.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2017, 09:38 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
No kdyz ono to ted zaclo zlobit i na volnobeh a studeny, kdy je EGR zavrenej. To jedine, ze by netesnil a to se mi zda spis nepravdepodobny u tyhle konstukce. Nebo se to naopak stava? O vikendu jsem i ten krokac sundal, hybal s EGR rukou a stale to skubalo na volnobeh.

V minulosti jsem s tim EGR ruzne blbnul a na nic moc neprisel. Koupil jsem druhej z vrakoviste. Zkousel prohodit ten krokac, celkem 3 kusy a zadna zmena. Draty jsem zkousel propiskat k ECU (vim, chtelo by to spis zmerit proudovou sondou) a vsechno se zdalo ok. Zasvinenej taky moc nebyl, nakonec jsem si to vykladal, ze je asi pricpany vyusteni EGR smerem do sani a nechal to byt.

Ted uz auto cuka na volnobeh, pri rozjedu, pri pridani plynu, a obcas i v docela vysokej otackach cca do 4000 ot/m. Tak me prave napadlo jestli treba nemuze byt v haji regular tlaku paliva nebo tak neco. Pro zajimavost prikladam adaptace, ale rekl bych, ze je to +- porad stejny. Trochu bohaty v mistech kde je aktivni EGR, coz by ukazavalo na lehce spatnou pruchodnost.

Vychazi mi z toho, ze pokud teda ne cerpadlo. Tak asi ten EGR netesni/motorek se zasekava. A nebo neco se zapalovanim na co jsem v minulosti neprisel. :think: :think: :think:

Je mozny, ze jen samotnej EGR by delal takovy problemy?


Přílohy:
adaptace.png
adaptace.png [ 20.51 KiB | Zobrazeno 16665 x ]

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2017, 12:10 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
To prave neni bohaty, ale chudy a tak to jednotka musi obohatit. To je pravej opak.
Kdyz by egr propoustel moc, bylo by to zavalene vzduchem bez kysliku (z karteru) a tak by tam ecu spis ochuzovala.
Podle tabulky bych to na egr netypoval. :?

Kdyz das dvojku na podlahu, skoci lambda okamzite do bohate a drzi tam klidne 20 sec. ?

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2017, 14:29 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Jasne, mas pravdu, chudy. Popletl jsem to. To by bylo celkem vysvetlitelny pricpanym EGRem asi, ale ze by byl pricpanej a zaroven propoustel zastudena a na volnobehu? :think:

Ohledne lambdy myslim, ze jo: Zkousel jsem to tak, ze jsme vzal do grafu napeti TPS a napeti na lambde abych mel porovnani kdy dam plnej. Zkouseno vic pokusu. Jak dlouho jsme to tam drzel tezko rict. Muzu pripadne jeste zkusit i s casovou osou. Vzdycky jsem zpomalil na dvojku nejak na 2 - 3 tis. ot dal plnej a drzel do 6 tis. ot. Lamda vyskocila na 1 volt a drzela. Jediny co tam bylo videt je jak na ni jakoby pomalicku klesa napeti. Dejme tomu z 1 na 0.9 V, ale podle dat urcite neprekmitla do chudy.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2017, 17:04 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Trochu jsem hledal a napadlo me: Co virive klapky v sani? Nema nekdo zkusenost s chovanim auta s uvolnenyma klapkama? Mam sice r. 2005, takze uz modifikovane sani a po odpojeni podtlaku nerachta, ale nasel na UK forech, ze to jeste nemusi znamenat, ze je to ok. https://forums.overclockers.co.uk/threa ... 623/page-2

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2017, 12:35 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Tomine prosim o nazor jestli je ta dodavka paliva ok. Zkousel jsem pro jistotu znovu ten test s lambdou a dvojkou do omezovace... Je tohle ok? Na zacatku tam je maly zavahani, ale to mozna bude tim, ze jsem pridaval zvolna - mel jsem pod 2000 ot/m a to na zadupnuti plynu do podlahy auto nereaguje zrovna dobre. V miste kde by mohla byt hranice TPS pro stav plne otevreno bych rekl, ze to do bohaty skoci hned. Jinak jsem pro jistotu zkusil dat jinou - starsi civku a zadna zmena. Zvuk od sani se mi moc nelibi - takovej divnej kraval, takze se asi opravdu mrknu na virive klapky, vycistim EGR a uvidime.


Přílohy:
fuel_supply_test_cut.png
fuel_supply_test_cut.png [ 60.43 KiB | Zobrazeno 16608 x ]

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2017, 13:40 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Jojo, v pohode.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 03 čer 2017, 19:56 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Tak klapky to nebyly, oni tam totiz zadny nebyly :shock: Chtel bych je tam zkusit vratit, ale o tom pripadne jindy :)

Pri rozborce vseho moznyho jsem vyndal svicky a ejhle - zavity cely od oleje. Nejhorsi to bylo na 1. valci (u remene prislusenstvi). Tam uz je videt i opalenej izolator. Dal jsem provizorne jinou svicku (co jsem si nechal po vymene) i kabel a auto jede jak drak. Zajimalo by me par veci:

1. Kudy se tam ten olej dostava? Testeni ventilovyho vika? Staci vymenit nebo to muze byt slozitejsi problem?
2. To, ze jiskra preskakovala na izolator je zpusobeny tim olejem na svicce nebo ten kabel (fajfka) byla uz predtim spatna a s tim olejem to primo nesouvisi?
3. Pokud je reseni vymena testeni vika ventilu, mam potom radeji vymenit rovnou svicky (asi jo) a treba i kabely nebo to neni nutny? Svicky vypadali hur jak ty co jsme si schoval od posledni vymeny.

Predem diky za rady.


Přílohy:
zaolejovane_svicky.jpg
zaolejovane_svicky.jpg [ 235.13 KiB | Zobrazeno 16563 x ]

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 05 čer 2017, 10:41 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
To bude těsnění víka.
Na Omeze V6 to těsnění odcházelo dost. Měl jsem dvě V6ky a pokaždé tam byly svíčky totálně potopené v oleji
a pokaždé to auto normálně jezdilo. Nebyl žádný problem.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz