ForDiag.cz
http://forum.fordiag.cz/

Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG)
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=737
Stránka 3 z 3

Autor:  lu2 [ 31 srp 2020, 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG)

Ahoj, Tomine. Díky za tvůj názor. Nakonec jsem se odhodlal pro step-by-step řešení.

Změřil tlak paliva před lištou - po otočení klíčku do polohy 2 (0,4 bar), po pokusu o 1. start (3,4 bar), při pokusu o 2. start (3,8 bar)
Vstřiky jsem poslal do JET SERVIS na kontrolu funkce a případnou repasi (kolem výstupu trysky na 4. válci bylo docela dost humusu, což by mohlo vypovídat o nějaké netěsnosti ventilů :(; Zároveň na 3. a 4. válci byla nejnižší komprese - cca 15,3 bar)
Začal jsem sundavat sání, abych zkontrolovat stav vířivých klapek, vyčistil sání a vyměnil ventil a hadici odvětrání klikové skříně (ikyby tam nebyl zakopán pes, mohl by to být do budoucna problém - hadice evidentně není v původním stavu - od ventilku jde zřejmě původní hadice, která ale po cca 8 cm vstupuje do jiné hadice většího průměru - těsně před vstupem do 2. hadice je znatelná rýha a propad dovnitř; Navíc je ta 2. hadice zploštělá, protože je skříplá společně s hadicí chladiva mezi sání a blok motoru.

Až se mi vše podaří poskládat dohromady, zkusím nějak otestovat volnoběžný ventil.

Autor:  lu2 [ 21 zář 2020, 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty (Ford Mondeo mk3 2.0i 107 kw + LPG)

Sice nikdo nereaguje, ale nejaka zobrazeni zde jsou, tak to treba nekomu pomuze.

Repasoval jsem sani (klapky, pouzdra), sani pretesnil, vymenil PCV a hadici odvetrani klikove skrine. Vse poskladal zpet, nastartoval a... Zadna zmena :) Motor se pri prvnim startu dusil, po dalsim startu uz se otacky drzely, ale na lehke otevreni skrtici klapky motor reagoval poklesem otacek. Pripominam, ze vstrikovaci ventily jsem nechal otestovat a zrepasovat, tlak paliva jsem meril a tlak i ubytek tlaku presne odpovidaly predepsanym hodnotam.

Mel jsem to stesti, ze me uzivatel Chobot mimojine upozornil na svuj starsi prispevek viewtopic.php?f=22&t=458. Nevsiml jsem si toho hned, ale pozdeji... Pozitivni adaptace byly temer totozne jako ty jeho pri provozu bez klapek. Tak jsem vyndal solenoidovy ventil, ktery "pousti podtlak" do ovladaciho pistu klapek. Na jeho civce jsem zmeril 4,6 kOhm, coz bude odhadem cca 100x vice nez by melo byt. Tak jsem podtlakove hadice propojil, aby byly klapky trvale zavrene (pri startu se maji zavrit). Po cca 4 hodinach od prijezdu jsem nastartoval a motor bez zavahani skocil na 1250 otacek a drzel.

Pokud se podivate na Chobotuv prispevek vyse, budete zrejme prekvapeni, jak velky vliv maji klapky vliv na usporu paliva. ECU samozrejme pocita s tim, ze tam klapky jsou, takze kdyz nefungujou a efektivita spalovani je nizsi, musi kompenzovat privstrikem paliva.

Obdobne jsem byl prekvapen po odpojeni EGR ventilu, korekce byly misty a z 25 %. Studene starty stale nejsou 100%, ale rozjezd po startu je plynuly a motor prestal skubat v rozsahu 1800 az 2300 ot. pri lehtani plynu.

Novy ventil jsem objednal, tak dam vedet, jak se bude motor chovat a vlozim adpatace.

Dalsi krok bude sundani nadrze a kontrola stavu nadrze a palivove jednotky (mozna preventivni vymena, kdyz bude dole). Sice jsem meril, ale cerpadlo odchazi postupne a muze obcas vynechavat.

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/