ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 21 zář 2021, 03:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 21:27 
Offline

Registrován: 10 zář 2015, 19:44
Příspěvky: 49
Zdravím Vás a žádám o pomoc s následujícím problémem na čerstvě zakoupeném Mondeu ježděném poslední 3 roky na LPG s přímazem JML (cca 50 000 km). S níže popsaným problémem v mnoha obdobách jsem se setkal na fórech mockrát bez jednoznačného řešení (neprůchodné benzínové vstřiky, zalepená škrtící klapka nebo volnoběžný ventil, většina případů bez uveřejněného řešení).

  • Při nastartování studeného motoru začnou padat otáčky a motor nereaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Druhý start je většinou v pořádku. První 1-2 km auto poškubává kolem 2000 ot.
  • Po přečtení několika tomuto problému věnovaných fórech jsem načerpal Vervu 100 a do nádrže hodil 3 panáky VIF s tím, že zkusím vyjet nádrž a pokusím se pročistit, co se dá.
  • Po odpojení baterky na 30 min ve snaze vymazat adaptační tabulku se problém ještě zvýraznil - opakovaný start nepomáhá, motor potřebuje více času než se zklidní a přestane poškubávat. Okolo 2000 ot. je i u zahřáteho motoru patrné lehké poškubávání.

Dnes jsem připojil Fordiag a vyčetl pouze chybu P1000 a po jednom z testů také P1650. Zahřátý motor má klidný projev, otáčky jsou stabilní - 700 +- 5. Všiml jsem si ale 2 potenciálně nestandardních projevů:
  • Při čtení přístrojů svítil Spojkový ped. i po jeho sešlápnutí. Zhasnul až po sešlápnutí plyn ped. a zvýšení otáček. Spíš je to asi standardní projev.
  • Perioda kmitočtu výstupu lambda sondy mi přišla extrémně dlouhá (cca 5 s) a to v intervalu cca <250;800> mV i při zvýšených otáčkáych (testováno pouze v klidu bez zařazené rychlosti).

Ještě mě zarazily hodnoty napětí akumulátoru při studeném motoru - cca 12.1 V, za jízdy cca 13.8 V (měřeno zásuvkovým HUBem, který tam měl původní majitel). Je lambda příliš unavená? Může to být příčina problému? Děkuji předem za pomoc.

Adaptační tabulka vykazuje poměrně vysoké kladné korekce v při 2000 a 2500 ot. Výstupy z Fordiag přikládám.
Příloha:
Adaptace_KAM.jpg
Adaptace_KAM.jpg [ 234.96 KiB | Zobrazeno 2770 krát ]

Příloha:
Přístroje_Lambda_max.jpg
Přístroje_Lambda_max.jpg [ 105.04 KiB | Zobrazeno 2770 krát ]

Příloha:
Přístroje_Lambda_min.jpg
Přístroje_Lambda_min.jpg [ 105.11 KiB | Zobrazeno 2770 krát ]


Kód:
========================================
3.8.2020   17:14:02
========================================

Připojuji interface: ForDiag v3.07
Jednotka ECU nebyla nalezena/připojena !

Chyba v průběhu připojování: ECU neodpovídá
 Vyčítám informace z ECU ...
 Duratec I4 / V6
 MAP system
Připojena jednotka ECU: EEC-V

 Model      : MONDEO
 Type       : I4
 Subtype    : 2.0L
 VIN        : WF05XXGBB55M72742
 Catch CODE : 4BXC
 SW version : WBDADC1
 SW date    :
 Calibr.ID  : 58A7
 Part number: 4S71-UC
 Hardware   : LBO-113
 ROM size   : 448
 Copyright  : Copyright Ford Motor Co. 2004

Počet naprogramovaných klíčů v PATS: 3
 Immobilizer (PATS) status - start motoru: Povolen

_________________
Lu2

Nyní: Ford Mondeo III 2.0i 107 kW po FL
Dříve: Ford Focus I 1.6i 74 kW po FL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 21:35 
Offline

Registrován: 10 zář 2015, 19:44
Příspěvky: 49
Zbytek příloh...
Příloha:
Test MAF.jpg
Test MAF.jpg [ 144.09 KiB | Zobrazeno 2768 krát ]

Příloha:
Test MAP.jpg
Test MAP.jpg [ 164.9 KiB | Zobrazeno 2768 krát ]

Příloha:
Test TPS.jpg
Test TPS.jpg [ 152.73 KiB | Zobrazeno 2768 krát ]

_________________
Lu2

Nyní: Ford Mondeo III 2.0i 107 kW po FL
Dříve: Ford Focus I 1.6i 74 kW po FL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 srp 2020, 21:46 
Offline

Registrován: 10 zář 2015, 19:44
Příspěvky: 49
Teď mě napadlo... Nejsou na tom Duratecu náhodou Lambdy 2? :roll: :shock: :lol:

_________________
Lu2

Nyní: Ford Mondeo III 2.0i 107 kW po FL
Dříve: Ford Focus I 1.6i 74 kW po FL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 srp 2020, 09:05 
Offline

Registrován: 10 zář 2015, 19:44
Příspěvky: 49
Přidávám kousek výstupu z osciloskopu.
Příloha:
Osciloskop.jpg
Osciloskop.jpg [ 177.84 KiB | Zobrazeno 2761 krát ]

_________________
Lu2

Nyní: Ford Mondeo III 2.0i 107 kW po FL
Dříve: Ford Focus I 1.6i 74 kW po FL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 srp 2020, 19:56 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
Podle posledního obrázku je lambda už dost unavená - pomalá sestupná hrana zeleného průběju.
Jestli to může být příčina ... ???

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 srp 2020, 20:31 
Offline

Registrován: 10 zář 2015, 19:44
Příspěvky: 49
Ahoj.

Za studena po startu byla lambda ještě línější - perioda cca 5 s. Jak na to reaguje ŘJ těžko říct.

Pokud, ale motor nereaguje na sešlápnutí plynového pedálu (nebo otáčky jdou dolů), mohlo by to dávat smysl - do sání jde více vzduchu, ale výstup z lambdy je konstantní, takže je směs příliš chudá a motor se dusí a otáčky jdou dolů. Ještě mě napadlo, že by mohly být zasrané vstřikovače, což by se mohlo nejvíce projevit u studeného motoru. I kdyby lambda sonda správně vyhodnotila chudou směs a nutila vstřiky ke kompenzaci a tyto nebyly schopny dát více benzínu, zase bude chudá směs a motor se bude dustit.

Dává to smysl nebo jsem úplně mimo? :). Napadá tě jaké PIDy hodit na osciloskop před startem?

Díky moc

_________________
Lu2

Nyní: Ford Mondeo III 2.0i 107 kW po FL
Dříve: Ford Focus I 1.6i 74 kW po FL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 srp 2020, 07:12 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
par poznamek:
- uzkopasmove lambda sonde se neda pred a tesne po studenym startu verit - neni prohrata
(novejsi auta maji sirokopasmovou a ta uz se umi prohrat na prac.teplotu sama)

- reakce na signal z lambdy je az druhotna vec (lambda je pomaly sensor na to, aby mohl primo "ridit" smes)
Smes je dana vypoctem z MAP/MAF cidla, otacek + adaptace z tabulky + par dalsich korekci (cca v tomto poradi dulezitosti).

Pokud podeziras spinave vstriky, tak neni nic jednodussiho nez:
- smazat adaptace
- jezdit 200km na benzin
- podivat se na adaptace
Pokud budou pak hodne cervene (=ecu musi PRIDAVAT palivo aby byla smes ok), muze to byt pricpanymi vstriky.
Pokud budou cca ok, se vstriky nic neni.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 srp 2020, 09:31 
Offline

Registrován: 10 zář 2015, 19:44
Příspěvky: 49
Díky za odpověď.

Adaptační mapa v příloze výše je po výmazu a ujetí cca 100 km na benál. Vyšší korekce se projevují pouze v rozsahu 2000-2500 ot. Proč?

Než spalování poléčím, LPG vůbec nechci spouštět.

Je to můj 4. Ford a rozhodl jsem se konečně k tomu přistoupit trošku zodpovědněji, takže nechám zkontrolovat stav ventilů a vůlí a případně seřídit a uvidím jak dál. Benzínový vstřiky bych nechal pročistit.

_________________
Lu2

Nyní: Ford Mondeo III 2.0i 107 kW po FL
Dříve: Ford Focus I 1.6i 74 kW po FL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 srp 2020, 13:20 
Offline

Registrován: 10 zář 2015, 19:44
Příspěvky: 49
Je nějaká možnost pomocí diagnostiky otestovat správnou funkci vstřikovačů? :?

_________________
Lu2

Nyní: Ford Mondeo III 2.0i 107 kW po FL
Dříve: Ford Focus I 1.6i 74 kW po FL


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 srp 2020, 09:32 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
Vstrikovace lze omerit pouze rychlym osciloskopem (tzv.paralelni diagnostika). Nikoliv diag.
Na oscilu je tam videt dosedani jehly do sedla. Ale to je vse.
Dle meho zbytecna obstrukce.
Vyndat a nechat u profika vycistit ultrazvukem. On je pri tom cisteni muze rovnou promerit, zda davaji vsechny stejne
a zda davaji spravny tvar kuzelu = dobre rozstrikuji.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz