ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 21 zář 2021, 03:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Širokopásmová sonda mondeo 1,8 SCi
PříspěvekNapsal: 06 říj 2017, 00:34 
Offline

Registrován: 27 pro 2012, 20:47
Příspěvky: 6
Zdravím,
nedávno jsem koupil mondeo 1,8 SCi. Občas se mi stává, hlavně je to cítit na dvojku, při šlápnutí na plyn motor jakoby cuká.
Při prvním napíchnutí přes Fordiag se objevila chyba čidla teploty výfukových plynů p0546 a chyba vyhřívání lambda sondy. Smáznul jsem to, a chyba vyhřívání se již neobjevuje, ale p0546 je tam stále. Při další kontrole po pár dnech se objevila chyba Lambda 1 při deceleraci mimo rozsah (nemůžu si teď vzpomenout na kód chyby).
Díval jsem se při nastartovaném motoru na tu sondu PID LAMBDA11, ale byla stále na 1. Ani při přidávání plynu se ručička nepohnula. Zkoušel jsem to na částečně zahřátém motoru, teplota chladící kapaliny cca 60°C. Vymazal jsem tedy chyby a po cca 1 hodině jsem s autem odjížděl. Už při výjezdu na hlavní motor cukal jako blázen a cukal na všechny rychlosti a ztratil výkon. I na volnoběh se motor dost třepal. Vypnul jsem zapalování na cca 1 minutu a znova nastartoval a vše OK. Druhý den opět diagnostika a kromě chyby p0546 se objevily pouze chyby P0300, p0301,p0302,p0303, ale žádná lambda.

S diagnostikou již nějaké zkušenosti mám, ale nikdy jsem se zatím nesetkal s širokopásmovou sondou. Něco jsem si samozřejmě pročetl, ale nepochopil jsem jak se má v reálu chovat. Může tohle způsobovat ta širokopásmová sonda? Jak ji správně zkontrolovat přes Fordiag?

A ještě bych se chtěl zeptat, jestli se dá na nějakém PIDu najít hodnota tlaku na vstřikovací liště? Čidlo tam je, ale nepodařilo se mi najít ten správný PID.

Díky za odpovědi.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 říj 2017, 11:07 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
PID LAMBDA11 je opravdu pro SCi širokospektrální sondu.
Divné že byla stále na 1.00. Podezíral bych ji že nefunguje. Ověřit to ale půjde pouze její výměnou :cry:
Jejím odpojením by měl motor pochopit že tam lambda není a nehledět tak tedy na její, případně chybé, hodnoty.
Pak by měl motor běžet bez nějakých větších problemů, pokud je tedy problem pouze v té lambdě.

Pozor: hodnota VEGO11, která je normálně hodnota 1. lambdy = před katalyzátorem
je tady hodnota z lambdy ZA katem !

O tlaku na liště bohužel nic nevím. Mrknu na to.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 říj 2017, 11:15 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
Tlak paliva v liště by měl být dostupný na PIDu "FRP" (bez prefixu OBD.) "Fuel Rail Pressure (diesel)"
(ignorujte prosím to slovíčko Diesel ;) )

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 říj 2017, 15:03 
Offline

Registrován: 27 pro 2012, 20:47
Příspěvky: 6
Ten fuel Rail pressure diesel jsem zkoušel, ale budík nic neukazoval. Zkusím lambdu odpojit a uvidím. Opravdu byla stále na hodnotě jedna a určitě to byla ta správná, budík měl rozsah myslím do 3.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz