ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 21 zář 2021, 03:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017, 16:46 
Offline

Registrován: 29 čer 2017, 16:29
Příspěvky: 9
Dobrý den,
protože mi auto nechce pořádně tahat a občas houpe volnoběh, napíchl jsem focuse na fordiag.
Viděl jsem hodně videí se záběry z diagnostiky. Jestli jsem pochopil dobře, tak na palubní desce věci které se nedají vyčíst jsou "šedé". Podle videa to tedy vypadá, že lambda je mrtvá?
https://goo.gl/photos/TT5iYTXHRWmBEFrE8
Děkuji za případnou odpověď.

_________________
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 črc 2017, 17:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Lambda si myslím vypadá dobře. Chybí ještě napsat při jakých otáčkách motoru je to video. Předpokládám, že je to volnoběh. To, že je některý ukazatel zašedlý a nefunkční neznamená, že je něco špatné. Znamená to pouze, že PID, který je k budíku v programu přiřazen, ŘJ motoru nepodporuje. Je třeba na budík kliknout a změnit PID na takový, který je podporován. Určitě je toto popsáno v návodu

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 črc 2017, 13:12 
Offline

Registrován: 29 čer 2017, 16:29
Příspěvky: 9
Asi jsem to špatně napsal, ale souhlasí to s tím, co jste mi odpověděl.
Bylo mi pouze divné, že na budíkách neukazuje žádné napětí z lambdy a přitom osciloskop ano.
Nicméně, mezi tím se věc posunula jinam.
Palubní deska ukázala chybu na ESP. Při zapojení diagnostiky jsem zjistil, že lambda ukazuje v podstatě jen 0v nebo 1,2V? s tím, že občas se zavlní, doprovázeno chybou P0132. Auto jelo do servisu, kde nám vysoké napětí na obvodu začala hlásit i lambda 2 a skončilo to nakonec oranžovou kontrolkou motoru na palubce. Tak jsem ho tam rovnou nechal.
Dalším krokem je kontrola všech konektorů, včetně těch u ECU a výměna lambdy. Chybu na ESP budeme řešit následně.

_________________
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 črc 2017, 18:48 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
Moc vysoke napeti z lambdy - to bych typoval na nejakou vodu v konektoru a do obvodu vystupu z lambdy bude
prolezat napeti z jejiho vyhrevu. Vymena lambdy pak muze byt uplne zbytecna vec. Tak jen varuji pred zbytecnymi vydaji.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017, 16:49 
Offline

Registrován: 29 čer 2017, 16:29
Příspěvky: 9
Takže, další část hledání.
Po minulém problému s lambdou. Lambda byla vyzkoušena a vyhřívání probíjelo. Takže byla vyměněna za novou.
Problém s ESP - zanesené čidlo na vačce - vyčištěno.
Auto bylo dále bez chyb, takže jsem provedl výmaz adaptací.
To vše proběhlo cca 500km zpět.
Pocitově auto znatelně lepší, ale ne ideální. Hlavně jsem jezdil hodně sám, kdy to není moc poznat.
O víkendu jsem jel už trošku naložený. Pršelo. A zase problém. Autu se nechtělo rozjíždět, jakoby se dusilo. Ale když jsem se vyškrábal na nějaké 3000-3500 otáček, tak chytilo druhý dech a nebyl to problém. Při parkování, otáčení se atp. zústával jakoby viset plyn. Po uvolnění pedálu, otáčky ještě kousek vylítly výš a pak pomalu začly klesat. Jako by chvíli přemýšlelo, co má dělat a pak teprve začly padat.
Včera v těch teplotách 30+ jsem použil klimatizaci. A zase problém. Cca dva lidi v autě a problém při akceleraci. Abych se někam dostal, musel jsem plyn jenom lechtat. Ale tentokrát lehké pocukávání během celé akcelerace.
Dnes ráno jsem tedy vyčetl adaptace a nechal puštěný fordiag při cestě do práce.
Adaptace:
Obrázek
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... p3NTVmYV9R

Odpoledne, když jsem odjížděl z práce, tak jsem se chvilku vrtal v programu, zatímco jsem měl nastartovaný motor a po chvíli na mne vyskočila na palubní desce oranžová kontrolka ESP.
Vyčetl jsem tedy chyby:
ECU - Obrázek
ABS - Obrázek
Chyby jsem vymazal a dorazil domů. Při té jízdě se už chyby neobjevily.
Takže zase půjdu k mechanikovi hledat, kde je problém.
Můžou ty adaptace nějak pomoci k nasměrování hledání chyby?
Mám dokonce i nějaké osciloskopy z cesty ráno do práce a odpoledne z práce.

_________________
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017, 19:43 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
Jestli to škube ostře (kraťonké výpadky tahu), tak bude něco se zapalováním. Ne vždy ECU rozezná vynechávání zážehu.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017, 20:02 
Offline

Registrován: 29 čer 2017, 16:29
Příspěvky: 9
Do včerejška to bylo asi tak.
Když jsem nohou "trefil" jak moc motor krmit plynem, tak to nebyl problém, bylo to bez cukání.
Když jsem to přehnal a motor se "dusil" duněl a moc netáhl, tak když jsem vydržel a nepovolil mu, tak jakoby občas chytil a táhnul pořádně, cca půlvteřinu, a když jsem tak vydržel až do těch cca 3500 otáček, tak pak už "letěl" bez problémů.
Teď to je takové drobné pocukávání.
Svíce mají asi 1000km (ford). Nedávno jsem i zkoušel přehazovat jednu novou koupenou cívku postupně na všech svíčkách a nepoznal jsem rozdíl.
Přijde mi, že auto jede podle počasí, respektive podle teploty případně vlhkosti se motor chová pokaždé trošku jinak.
A taky mě zaráží rychlost, jakou komunikuje fordiag s autem. Při puštěné přístrojovce mám rychlost cca 30-50 pidů, což oproti videím je tak cca desetina.

_________________
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017, 20:42 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
Ad rychlost PIDu: na CANovych jednotkach je rychlost, paradoxne, mensi nez na starsich Fordich EEC 5 jednotkach.
Tam byl k dispozici specialni rezim prenosu dat ktery umoznoval obrovskou rychlost.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 srp 2017, 17:30 
Offline

Registrován: 29 čer 2017, 16:29
Příspěvky: 9
Chci se zeptat, jestli někdo nevíte, kde je u mého auta umístěna řídící jednotka motoru?
Děkuju

_________________
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 srp 2017, 18:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Auta do III/2007 by měla mít ŘJ motoru vedle akumulátoru. Auta vyrobená později mají ŘJ motoru v LP blatníku. Jednotka je v krytu a zajištěná šrouby s trhací hlavou, kterou je třeba odvrtat

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz