ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 28 bře 2024, 17:26

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 16 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 16 říj 2017, 16:04 
Offline

Registrován: 29 čer 2017, 16:29
Příspěvky: 9
Po delší době, kdy se mi podařilo nějak pohnout s problémem.
Opravdu, byla vadná nová lambda sonda, okruh jejího vyhřívání - vyřešeno.
Chyba která ukazovala na špatnou komunikaci s některou z jednotek (ESP) musela být řešena přímo u fordu. Diagnostika u fordu nicméně vypadla stejnou chybu, ale mechanik řekl "přidřený přepouštěcí ventil brzd"? Vyčištěn, rozchozen a opět to funguje bez chyb.
Od té doby jsem najezdil cca 2000km, v rychlém sledu, hodně podílu dálnice.
Tankuju teď na benzině vervu 100. Ze začátku bylo vše lepší, autu se chtělo lépe za plynem. Ale s ujetými kilometry se vše vrací ke starým kolejím. Musím si hodně dávat pozor, abych nešlapal moc na plyn, protože pak se to jakoby dusí a netáhne, do toho občas pocukává. Když se rozjíšdím a nakonec si to rozmyslím, tak otáčky po povolení plynu a zmáčknutí spojky zase putují ještě trochu nahorů, než začnou klesat. Při přidání plynu z volnoběhu, se motor na začátku mírně jakoby otřepe, než začne zvyšovat otáčky a opět občas houpe volnoběh.
Řekl bych, že je to o elektrice (zapalování), ale tento motor má na každé svíčce svoji cívku a přívodní kabely nejsou silové, takže obecná rada svíčky, kabely, cívka u tohoto motoru nefunguje.
Dá se z této adaptační tabulky usoudit, kterým směrem bych měl hledat dále?
https://drive.google.com/file/d/0BwpQGM ... sp=sharing

děkuji

_________________
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 18 říj 2017, 18:09 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Řekl bych že nedá. Tab. vypadá pěkně.
Co zkusit jednu cívku novou a pak ji prozkoušet na všech pozicích ?

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 18 říj 2017, 18:56 
Offline

Registrován: 29 čer 2017, 16:29
Příspěvky: 9
Toto už jsem provedl dříve. Beze změny.
Jediné, co mi servisák říkal když jsme vše kontrolovali po výměně lambdy bylo, že na volnoběh ukazuje váha o malinko větší průtok vzduchu, než bývá u benzínových motorů zvykem. Ale bylo to srovnání obecné, ne vůči těmto fordím motorům.

_________________
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 08 čer 2018, 18:54 
Offline

Registrován: 08 čer 2018, 18:33
Příspěvky: 1
Bydliště: Chomutovsko
Zdravím.Mám stejný vůz, jen s motorem QQDA.Jsem po výměně pístních kroužků,páč motor papal delší dobu dost oleje.Mám prakticky stejné problémy s akceleraci,volnoběhem,cukáním,jak píšeš,jen bez kontrolky závady na motoru.Nějaký pokrok s motorem??Rád se podělím s mými zkušenostmi. ;)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 06 zář 2018, 19:35 
Offline

Registrován: 29 čer 2017, 16:29
Příspěvky: 9
Takže, před vánoci jsem nechal vyměnit snímač tlaku v sání (MAP).
Cca půl roku jezdilo auto v pohodě, ale přes léto se situace opět zhoršila.
Skoro bych i řekl, že auto jezdilo podle počasí. Ranní jízdy nebyl problém, ale jakmile bylo horko, nedalo se vůbec šlápnout na plyn. Palubní počítač skákal s okamžitou spotřebou ke dvaceti litrům, motor měl takový dunivý zvuk a zrychloval, ale strašně pomalu. Uchlastaný nebo bez paliva?
Opět servis. Výsledek byl, že MAP sice ukazuje, ale ukazuje divné hodnoty. V rámci tolerancí, takže ŘJ nevyhodí chybu. Vzhledem k tomu, že to byl stejný servis kde mi vyměňovali MAP, tak výměna na reklamaci (minulý týden).
Tento týden motor jede o poznání lépe.
Problémy, které ještě pořád zůstaly:
Když se chci rozjet a na poslední chvíli si to rozmyslím, zůstanou viset zvýšené otáčky delší dobu, i když už dávno na plynu nestojím. Tot se zlepšuje až při zahřátém motoru.
Po nastartování studeného motoru vyjede motor na cca 1800ot, potom spadne dolů na 1000ot aby se pak vrátil na 1200ot kde zůstane.
Fordiag - test TPS - hodnota RATCH neukazuje žádnou hodnotu. Toto by naznačovalo chybu na čidle polohy klapky, případně kabeláže, ale problém je v tom, že toto čidlo nelze pořídit samostatně, pouze jako komplet škrtící klapka.
Do přílohy jsem dal aktuální adaptace, ale nemám srovnání s tím, jaké byly před výměnou MAP a netuším, jestli je v servisu smazali. Zatím jsem najezdil pár kiláků, takže se na ně ještě kouknu později.


Přílohy:
adaptace - 2017_08_09.jpg
adaptace - 2017_08_09.jpg [ 173.97 KiB | Zobrazeno 6054 x ]

_________________
Focus II 2007 1.8 92kW Obrázek
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 07 zář 2018, 12:19 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Pokud sw neukazuje zadnou hodnotu (pole je prazdne), tak predpokladam ze auto uz tuto hodnotu nema.
Tato zalozka byla vytvorena pro auta ktera mela TPS cidlo primo na skrtici klapce a s pedal mechanicky propojena bowdenem.
Mladsi auto, co ma elektro.skrtici klapku nepotrebuje hodnotu RATCH. El.skrtici klapka (jeji pozice) je nasobne vice hlidana (dvojitym, nebo trojitym potenciometrem) a tak cely algoritmus RATCH neni treba.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 16 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz