ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 21 zář 2021, 03:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 23 lis 2016, 13:48 
Offline

Registrován: 06 zář 2016, 09:00
Příspěvky: 5
Zdravím,

rád bych navázal na konverzaci z jiného fóra, který dokonale popisuje můj problém:


Citace:
Příspěvek od Rodriqez » čtv pro 30, 2010 14:43:
hojky všichni,protože jak čtu,všechny vás víceméně zlobí poklesy volnoběhu,musím položit dotaz:
Mám opačný problém,při jízdě se zahřátým motorem,když dojížím ke křižovatce a vyřadím,drží mi volnoběh dost vysoko asi 1800 ot.,mnohdy se i začne zvedat,v jednom případě extrémně až na 3000!.Po úplném zastavení vozu pooomaličku začne volnoběh padat,avšak a to obvzláště když mrzne,se zastaví na 1400-1500 a níže už nejde.Pokud vypnu motor(např. zastávka u domu,kde jen něco předám) a po malé chvilce nastartuji,volnoběh mám na 850ot.,po chvíli však vystoupá na 1400.


Příspěvek od bartek » pát říj 07, 2011 10:22:
zdravim, mam podobny problem jako viz vyse psal Rodriguez, pri vyrazeni rychlosti, nebo prerazeni, dochazi ke zvysovani otacek az na 4000tis, otacky se drzi, spadnou az kdyz napr. dvakrat zmacknu spojku, nebo eventualne auto nejakou dobu rve a nasledne otacky spadnou samy a nebo taky nespadnou vubec...:D (pozn. - na vykon motoru to nema vliv, spise naopak jde citit kdyz mam zarazeno, auto jakoby stale chce jet dopredu!) na diagnostice jsem byl, samozrejme si nejsou nicim jisty co by to mohlo 100% byt...taky se zminovali ze by to mohl byt motorek volnobehu....jelikoz jsem v teto problematice neznaly, pomohlo by mi kdyby nahodou nekdo se stejnym problemem vedel o cilenem reseni...moc dekuji za pripadne rady


Příspěvekod Tomin123 » pát říj 07, 2011 10:48:
Jestli to jednou dela a jednou ne, tak mas velkou sanci s vaznoucim volno.ventilem. Vycistit, pripadne vymenit (treba jen na zkousku).
Na diag. se to da poznat, ale musel by clovek u diag. vedet na co koukat.




Pokud bych se Tomine mohl zeptat, na jaké PID koukat a poznat, zda volnoběžný ventil běží dobře? Už jsem čistil a kontroloval pidy škrtíci klapky (desired a actual), logy jsou kdyžtak v příloze, ale zdají se mi naprosto OK (-+ stejné v nějaké časové prodlevě). Fordiag neukazuje žádné chyby.

Pokud auto je v pohybu, volnoběh se pohybuje neustále kolísavě od 1000 - 2000, pokud s autem přibržďuji (např. u křižovatky) otáčky vyletí do 5000... a po chvilce klesnou na nějakých 1800 (to se stane cca 3 ze 4 případů přibrždění, někdy je to ok..), ale je to celkem nepříjemné. Předtím než jsem provedl čištění škrtící klapky a reset adaptací, tak při pohybu auta volnoběh nekolísal, jen při přibržďování otáčky vyletěly do 3000. Tzn. resetem adaptací se problém jen prohloubil.

Díky moc za jakýkoli feedback!


Přílohy:
FORDIAG_LOG_TEST_TPS_22.11.2016_19.00.ZIP [96.56 KiB]
441 krát
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 lis 2016, 21:27 
Offline

Registrován: 06 zář 2016, 09:00
Příspěvky: 5
Tak po pár dních studia jsem zjistil, že můj Duratec motor nemá volnoběžný ventil, prostě je tam jen elektronická škrtící klapka, která plní funkci i volnoběžného ventilu ... Klapka dle screenshotu běhá jak má. Na osciloskopu je ukázka mého volnoběhu, kdy při minimálním sešlápnutí plynu otáčky vyletí do 3500+ rpm...

Moje podezření je na odvětrávací hadici, případně špatná funkce ventilu, na který je hadice napojena v klikové skříni. Bohužel je k tomu tak špatný přístup, že bez demontování sání to nemohu ověřit a vzhledem k tomu, že tam mám navíc ještě LPG, tak na demontáž si netroufnu. Nevíte někdo, jestli je ještě nějaká jiná možnost, jak mou domněnku ověřit?


Přílohy:
Screenshot 2016-11-25 19.05.22.png
Screenshot 2016-11-25 19.05.22.png [ 104.07 KiB | Zobrazeno 8411 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25 lis 2016, 21:37 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 906
Pro zkousku zkus zaslepit vstup vzduchu co vede od toho ventilu do sani.
Vystup z ventilu muzes nechat na kratky cas normalne do atmosfery.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 lis 2016, 15:35 
Offline

Registrován: 06 zář 2016, 09:00
Příspěvky: 5
K té hadičce vedoucí z klikové skříně není vůbec jednoduchý přístup - je potřeba sundat sání a to je celkem složitá akce, ještě když tam má člověk namontované LPG.. :D Nic, předal jsem mechanikovi a domněnka se potvrdila, hadice prasklá. Originál od Forda za cca 1400,- Kč, celkem drahá sranda.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz