ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 19 dub 2024, 20:53

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 7 příspěvků ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Teplota motoru FF I 1.6 Zetec-SE 1999
PříspěvekNapsal: 11 zář 2012, 20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Dlouhou dobu mě trápí zobrazování teploty motoru ve ForDiag. Na přístrojovém panelu stojí ručička pěkně uprostřed pole a během jízdy se nehne, je stále uprostřed.
Pokud připojím ŘJ k diagnostice, ručička v záložce "přístroje" bez problému ukazuje při jízdě i 110°C
Chybové záznamy v ŘJ žádné.
Napadlo mě zkusit jak se bude teplota chovat v záznamu osciloskopu a tak jsem pár teplot zaznamenal. Pokud mohu poprosit jestli by teplotu změřil a své 1.6 a porovnal s mými, abych měl jistotu že je čidlo v pořádku.
Příloha:
Teplota motoru 41°C.jpg
Teplota motoru 41°C.jpg [ 123.95 KiB | Zobrazeno 10617 x ]
Příloha:
Teplota motoru 50°C.jpg
Teplota motoru 50°C.jpg [ 133.08 KiB | Zobrazeno 10617 x ]
Příloha:
Teplota motoru 60°C.jpg
Teplota motoru 60°C.jpg [ 193.7 KiB | Zobrazeno 10617 x ]

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 zář 2012, 20:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Příloha:
Teplota motoru 70°C.jpg
Teplota motoru 70°C.jpg [ 110 KiB | Zobrazeno 10616 x ]
Příloha:
Teplota motoru 103°C.jpg
Teplota motoru 103°C.jpg [ 150.16 KiB | Zobrazeno 10616 x ]
Na grafech z oscila nevidím problém. Ještě se pokusím vysvětlit proč je při teplotě cca 70°C napětí 1,07V a při teplotě 103°C je to 3,3V.
Je to dáno tím, že čidlo není schopné pokrýt teploty od -40°C do +120°C v jednom rozsahu. Proto se používají dva rozsahy a ty se přepínají tranzistorem v ŘJ motoru. Jak to funguje je patrné z obr:
Příloha:
Čidlo teploty - charakteristika.jpg
Čidlo teploty - charakteristika.jpg [ 178.12 KiB | Zobrazeno 10616 x ]
Z této charakteristiky vyplývá, že čidlo ukazuje +/- správně. Nevím jaké PIDy používá teploměr v záložce přístroje, ale zřejmě to nebudou CHT a ENG_TEMP.

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 zář 2012, 20:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Pro srovnání ještě dva obrázky (časový rozdíl pořízení je cca 60 s.)
Příloha:
70°C.jpg
70°C.jpg [ 193.96 KiB | Zobrazeno 10616 x ]
Příloha:
103°C.jpg
103°C.jpg [ 197.5 KiB | Zobrazeno 10616 x ]
Nemohu se zbavit pocitu, že teploměr v záložce přístroje měří jinak než teploměr v oscilu (CHT a ENG_TEMP).
Co vy na to?

Ještě dodám, že teploty byly testovány na stojícím autě. Zítra zkusím jak se budou chovat teploty v oscilu a teploměru v záložce přístroje v reálném provozu.

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 11 zář 2012, 22:52 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Divne. Kdyz mi poslel fordiag_com.log z te doby, muzu mrknout jakou hodnotu ecu presne vracela ...
Ted jsem kontroloval pozicovani rucicky v meraku a je presne (+/- 1 pixel).

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 12 zář 2012, 07:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Dnes ráno jsem zkoušel snímání teplot při jízdě. S největší pravděpodobností je vše v pořádku, jak s mým čidlem teploty, tak s měřením teploty ve ForDiag.
Příloha:
Přepnutí rozsahů.jpg
Přepnutí rozsahů.jpg [ 108.27 KiB | Zobrazeno 10600 x ]
Příloha:
Teplota dle CHT.jpg
Teplota dle CHT.jpg [ 105.86 KiB | Zobrazeno 10600 x ]
Předpokládám tedy, že vyšší teplotou motoru zapřičiňuje vadný termostat, který zřejmě otevírá méně než je potřeba....

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 17 zář 2012, 05:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Po nákupu nového termostatu jsem zjistil, že původní termostat zřejmě není originální, od toho nového se vizuálně dost liší. Po výměně budu referovat jestli se problém vyřešil....

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 19 zář 2012, 14:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Bohužel termostat je v pořádku, teplota je stále na 110°C. Dalším objektem v pořadí bude čerpadlo chladící kapaliny....

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 7 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz