ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 19 dub 2024, 01:54

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 2 příspěvky ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 dub 2015, 10:43 
Offline

Registrován: 04 zář 2012, 14:08
Příspěvky: 2
Zdravím,

rozhodl jsem se, po nastudování dostupných informací, že udělám rozebrání a vyčištění sací klapky. Vedly mě k tomu občasné problémy s teplým startem, houpání otáček v přechodovém stavu a špatná odezva na plynový pedál. Tou špatnou odezvou myslím hlavně lenost motoru jít do otáček, v porovnání s manželčinou SX4 (1.6 VVT). Prostě mi už dlouho připadalo, že je na tom motoru něco špatně. Pokud to není záměr, kvůli snižování emisí.

Jak jsem postupoval:
- z příruby klapky jsem odmontoval gumový krk přívodu vzduchu z airboxu
- odpojil jsem konektor z tělesa klapky
- ráčnou vyšrouboval čtyři 10mm šrouby a vyndal celý těleso z vozu

Ze strany připojené k sání bylo všechno zapečené karbonem, zplodinami nebo nevím čím vším. Tloušťka toho svinstva byla odhadem tak 0,2mm.
Následovalo tedy oškrábání silnějších vrstev šroubovákem, následně jsem všechno, včetně naklápěcího víčka umyl technickým benzínem. Dá se říct, že je těleso ze strany motoru téměř stejně čisté, jako ze strany airboxu.

Zapojení a namontování proběhlo v opačném pořadí, až na to, že jsem tu zpětnou kanalizaci napojenou na vodovod jménem EGR vymontoval a nechal jsem jí přišroubovanou na volnou díru poblíž klapky. Ovládací pístek EGR je tudíž volně v prostoru a nemůže tedy svou činností pouštět saze zpět do sání. Konektor jsem na něj nechal připojen, takže ŘJ nic nehlásí.

Co se změnilo:
- za studena motor nemá při rozjezdu tendenci chcípat
- skončilo houpání otáček v přechodovém režimu
- znatelně se zlepšila odezva na plynový pedál

Zatím jsem s tím najel cca 30km po městě a průměrná spotřeba (RAFE podle Convers) je 9,2 (výrobce udává 11,2, já měl 10 plus mínus 0,2), mimo město zatím nevím, ale doposud jsem měl průměr 8,5.
Neudělal jsem vymazání adaptací.

Otázky na Tomina
Můžu očekávat nějaké problémy kvůli odpojenému EGR, např. při měření emisí?
Dá se přes Fordiag sledovat, kdy EGR otvírá?

Zatím mi z toho plynou jen samá pozitiva :-)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2015, 16:23 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Presunuto do Obsah fóra » Fordiag » Prosím pomoc při řešení problému » Motor » Benzínový

EGR lze samo. sledovat.
Na tomto Duratecu je krokovy motor, tedy ten nema zpetnou vazbu.
Lze sledovat jen "pozadavek" ecu, tedy pocet kroku co si ecu mysli ze motorek vykonal. ECU se ale
nedozvi, pokud motorek nektery z kroku vynecha.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 2 příspěvky ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz