Môj problém začal v jedno chladné júlové ráno.
Auto stálo pred domom pár dní, počas ktorých pravidelne pršalo, cez deň vysoká vlhkosť, ráno silná rosa. Aj to ráno pred jazdou bolo celé orosené. Štart a začiatok cesty bol OK. Po prejdení cca 10km som dal nohu z plynu pred znížením na 70-ku, auto sa mi v tej chvíli preplo do núdzového režimu, čo som si uvedomil a všimol až pri následnom pokuse o akceleráciu, na PP mi svietila hláška "Engine Systems Fault", pričom nesvietila žiadna kontrolka. Prešiel som zvyšných pár km domov, vypol motor a po opakovanom naštartovaní sa zdalo byť všetko v poriadku. Avšak trvalo to len chvíľu, kým som sa opäť nepohol, pred výjazdom na hl.cestu opäť to isté. Keďže cestou mám origo Ford servis, tak som zašiel rovno na diagnostiku. Výsledok bol taký, že na diagnostike údajne nič nenašli, pričom vyčistili škrtiacu klapku a nahrali mi nový soft do RJ. Po odchode zo servisu som neprešiel ani 10km a za podobných okolností (noha z plynu pri dojazde na červenú) sa chyba vyskytla znova. Tak som sa vrátil do servisu, opäť nasledovala diagnostika a nastavenie škrtiacej klapky, následná skúšobná jazda (cca 30 km) prebehla bez problémov. Cesta do práce OK, popoludní po práci som sa išiel ešte raz previezť a po cca 40km sa chyba zopakovala, tentokrát sa už rozsvietili aj oranžová kontrolka motora a červená kontrolka vedľa displeja. Na radu jedného automechanika som odpojil baterku, aby sa resetla RJ, no po jej zapojení sa stav nezmenil, skôr naopak - auto už hneď pri otočení kľúča hlási "Engine Systems Fault" a núdzový režim. Pri viacerých otočeniach kľúča sa občas hlásenie nezobrazí, vtedy môžem normálne naštartovať no po pár sekundách padne do núdzového režimu, celý motor trasie, akoby išiel iba na 3 valce.
Prosím o radu, kde začať s hľadaním problému, nakoľko v servise mi pri poslednej návšteve doporučili "výmeniť RJ a najlepšie spolu s ňou aj škrtiacu klapku"
, pričom sa naň (aspoň podľa mňa) ani poriadne nepozreli.