ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 19 dub 2024, 06:57

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 43 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 5 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 bře 2015, 20:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Bude to asi trochu obšírnější povídání, ale snad se tu dobereme nějakého závěru.
Máme doma Ford KA (r.v.03/04) s motorem Duratec a ŘJ motoru SIM 24. Motorová jednotka je na sběrnici CAN, airbagy na sběrnici ISO 9141. Žádné jiné elektronické jednotky v autě nejsou.
Měl jsem možnost, a té jsem využil, namontoval jsem přístrojový panel s otáčkoměrem a ještě k tomu r.v. 10/05. Po 08/04 se totiž měnila kabeláž a od této doby se dá diagnostikovat i přístrojový panel. Ten je také připojený na sběrnici CAN. Jak ŘJ motoru, tak i přístrojový panel, by měly mít dle popisu ztěžovací odpory, které by měly odrušovat sběrnici. Díky tomu, by tedy můj přístrojový panel měl mít ony odpory a dle schemat byl i do sběrnice připojen (2x kontrolováno).
Příloha:
Zapojení CAN.jpg
Zapojení CAN.jpg [ 20.94 KiB | Zobrazeno 10572 x ]
Bohužel ani po této anabázi se mi nepodařilo budíky připojit pomocí Fordiagu. Myslím si, že mám vše správně zapojeno, ale jistotu samozřejmě úplnou nemám. Vše fuguje tak, jako před připojením na sběrnici, nic se nezměnilo. Diagnostika říká, že jednotka nereaguje nebo není přítomná.

Ptám se laicky:
  • má smysl odpojit aku a tím dosáhnout jakéhosi restartu jednotky (sběrnice)?
  • pokud kliknu ve Fordiag na připojení přístrojového panelu, pozná diagnostika automaticky o jakou sběrnici jde?
  • sběrnice má podobu soustavy dvou kroucených kabelů, při montáži do stávajícího kabelového svazku zůstalo vše zachováno, pouze jsem kroucené kabely ještě omotával kolem kabelového svazku - může to být problém?
  • spoje jsem provedl pájením, tam snad žádný problém není
  • ještě zkusím test sběrnice ohmetrem na odpor - měl by být menší než 2 ohmy, zkontroluji všechny napěťové vstupy přístrojového panelu od pojistek (ale vše funguje)

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 30 bře 2015, 15:50 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
  • má smysl odpojit aku a tím dosáhnout jakéhosi restartu jednotky (sběrnice)?

    Nema smysl. Ja pripojuji draty primo "nazivo" do uz nahozenych jinych jednotek a neni s tim problem.
    Je to tak "antiblbove" navrzeno aby se jakakoliv jednotka dovedla "zapojit opet do akce" i v pripade
    ze napr. na chvilku odpadla z CANu kvuli spatnemu kontaktu v konektoru apod.
  • pokud kliknu ve Fordiag na připojení přístrojového panelu, pozná diagnostika automaticky o jakou sběrnici jde?

    Pozna. Soft postupne zkousi pripojit pristroje na vsech sbernicich.
  • sběrnice má podobu soustavy dvou kroucených kabelů, při montáži do stávajícího kabelového svazku zůstalo vše zachováno, pouze jsem kroucené kabely ještě omotával kolem kabelového svazku - může to být problém?

    Nemel by byt problem. CAN je obecne dost odolny. Dokonce by mohl fungovat (v nekterych pripadech, tusim) i jen s jedinym
    pripojenym dratem (jeden preruseny apod.).
  • spoje jsem provedl pájením, tam snad žádný problém není
    Urcite v poho. I bastl staci a CAN bezi. :-)
  • ještě zkusím test sběrnice ohmetrem na odpor - měl by být menší než 2 ohmy, zkontroluji všechny napěťové vstupy přístrojového panelu od pojistek (ale vše funguje)
Panel budiku co tady mam (Focus MKII) ma DVE CAN sbernice ! Neni to Tvuj pripad ?
Do budiku jde jak HCAN, tak MCAN. Ten muj panel se diagnostikuje tusim ale jen na HCAN, na MCAN neodpovida.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 30 bře 2015, 15:52 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
O terminaci sbernice (ty odpory co zminujes).
1, oni tam jsou kvuli tomu, aby na sbernici nevznikaly odrazy - impedancni prizpusobeni dratu k impedanci vysilacu
2, kdyz si mel starsi budiky (rozumim spravne ze BEZ CANu ?), kde byla sbernice zaterminovana tehdy ?
Jedna terminace (konec) je v PCM (ECU motoru), ale kde byla druha ?

mmch: me to na stole bezi i jen s jednim odporem kdekoliv. Tedy impedance neni kriticka. Ale cim budou draty po aute delsi,
tim to bude vic a vic kriticke.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 30 bře 2015, 17:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Nevím, kde začít. Původní zapojení je patrné z výše přiloženého obrázku. Je propojena diag. zásuvka a konektor ŘJ motoru, to je celá sběrnice. Jak jsem připojil budíky, je také zřejmé z obrázku. Do budíků vedou také dva dráty, propojil jsem vždy stejné barvy, předpokládám, že jsou to větve MCAN a HCAN. Diag. konektor a piny č. 6 a 14. capojení konektoru budíků jsem okopíroval od dárce kabeláže, takže by to mělo být OK. Zatím jsem se nedostal k měření, auto je momentálně nedostupné...

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 30 bře 2015, 19:18 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
HSCAN a MSCAN nejsou nazvy jednotlivych dratu. To jsou cele samostatne sbernice.
HSCAN je na pinech 6/14 a MSCAN je na 3/11

Takhle: kazda CAN sbernice by mela mit DVA terminovaci odpory. Na zacatku vedeni a na jeho konci.
Obrázek
Puvodni tvuj stav byl ze si mel na CANu jen PCM jednotku, ok ? V PCM jednotce byva termin. odpor vestaven (120ohmu).
Druhy odpor musel nekde byt. Bud v jine jednotce, nebo nekde v kabelazi, nebo v GEMu, apod.

Ted jsi do systemu (asi cele nove kabelaze ??) zapojil druhou ECU na CANu.
Jestli ma tato druha ecu take termin. odpor v sobe a nekde v aute zbyl ten puvodni odpor, mas tam ted 3 odpory misto dvou.

Pri vypnutem zapal. (po par minutach) zmer odpor mezi 6 a 14. Melo by to byt u 60ohmu.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 30 bře 2015, 19:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Pak by tedy musel být odpor někde v kabeláži, protože jak jsem psal, žádná jiná jednotka na CAN sběrnici, než ŘJ motoru, v autě nebyla. Pokud jsou tedy odpory někde v kabeláži, bude asi velký problém je najít. Kabeláž je původní, budíky jsem do ní jen připojil a to cca 300 mm nad diag. zásuvku.
Ok, zkusím změřit odpor mezi pinem č.6 a 14 v diag zásuvce.

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 30 bře 2015, 20:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Náhoda napomohla a dostal jsem se k autu ještě než zmizelo za kopcem. Odpor jsem naměřil 60,3 ohmu. Takže zřejmě jsem asi v normálu. Pokusím se zítra provést měření podle TISu, je tam cca 10 různých měření, jak napětí, tak odporů.....

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 30 bře 2015, 20:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Ještě původní komunikační sběrnice do 10/04.
Příloha:
Sběrnice Ford KA Duratec 1.3.jpg
Sběrnice Ford KA Duratec 1.3.jpg [ 195.25 KiB | Zobrazeno 10557 x ]

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 31 bře 2015, 09:51 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Zkus pak prosim:
- zalozka Special
- tam zalozka Bus scan
- zadat Adresa OD: 700
- zadat Adresa DO: 7FF
- Start ....

Budiky by mely byt na adr. 720

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 31 bře 2015, 15:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 10:54
Příspěvky: 146
Bydliště: čáslavsko
Na HCAN byla identifikovaná jen jedna jednotka, s největší pravděpodobností ŘJ motoru. Jinak nic, pusto....

Address 071C: Comunication error no.6110
Address 071D: Comunication error no.6110
Address 071E: Comunication error no.6110
Address 071F: Comunication error no.6110
Address 0720: Comunication error no.6110
Address 0721: Comunication error no.6110
Address 0722: Comunication error no.6110
Address 0723: Comunication error no.6110
Address 0724: Comunication error no.6110
Address 0725: Comunication error no.6110
Address 0726: Comunication error no.6110
Address 0727: Comunication error no.6110



Address 07D9: Comunication error no.6110
Address 07DA: Comunication error no.6110
Address 07DB: Comunication error no.6110
Address 07DC: Comunication error no.6110
Address 07DD: Comunication error no.6110
Address 07DE: Comunication error no.6110
Address 07DF: ECU response: OK, data=00
Address 07E0: ECU response: OK, data=00
Address 07E1: Comunication error no.6110
Address 07E2: Comunication error no.6110
Address 07E3: Comunication error no.6110
Address 07E4: Comunication error no.6110

Celý soubor mám uložený, ale předpokládám asi, že už nebude potřeba.....

_________________
Kabel ForDiag 3.63; Ford Focus MK II 2.0 16V (2011)
Colorado Red GALERIE


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 43 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 5 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz