ForDiag.cz
http://forum.fordiag.cz/

Škubání při zrychlování a zatáčení - prezentace přiložena
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?t=494
Stránka 1 z 1

Autor:  program3000 [ 27 bře 2018, 08:59 ]
Předmět příspěvku:  Škubání při zrychlování a zatáčení - prezentace přiložena

Zdravím, řešil jsem to už na jiném fóru, ale po koupi Fordiag mohu přiložit i nějaké výsledky a třeba bude mít někdo nápad, co dál :-)

Mám kuriózní problémy s MK2, 2009, 1.6 74 kW, 116 000 km, SPORT edice.

1) Jemné cukání v rozmezí 1800-2500 ot/min. Nejvíce znatelné při klidném zrychlování na 2. a 3. rychl. stupeň. Motor je zahřátý. Takřka se neprojeví při plném sešlápnutí plynu, ale naopak při lehkém. Měnily se svíčky, kabely, cívka. Vše originál, vše naráz. 3x v různých origo Ford servisech a stále je mi říkáno, že vše OK :-(.

Fordiag analýza: Na 2. slidu jde vidět, jak se jakoby samovolně "rozkmitá" otevření škrtící klapky při zrychlování, tím pádem průtok vzduchu a to je to cukání. Nevím, proč se to děje, jsem si jist, že se mi noha ani nehnula. Při plném plynu je to krásně lineární. Na druhou stranu se mi to nepodařilo zaznamenat na jiném úseku grafu než na tomhle. Ještě mě napadá, jestli to není způsobené opožděnou reakcí přechodu lambdy z 0.997 na bohatší, což jsem vypozoroval, že je opožděno vždy a to by vysvětlovalo proč je zrychlování např. z brzdění vždy problematické. Jakmile se to obohatí (0.95 atd.), tak to necuká. Stejně tak to necuká, když je motor studený, a tedy auto jede permanentně na bohatou směs.

2) Při jízdě a zatáčení (natočení volantu o 90° oproti výchozí poloze) auto silně cukne jakoby si nárazově přidalo a ubralo plyn. S vyššími ot/min více znatelné, nejhorší pak na 2. rychl. stupeň třeba na kruhovém objezdu. Opět se to řešilo ve Fordu a bylo mi mnohokrát řečeno, že si motor přidává otáčky na servu, což bych pochopil na volnoběh, ale určitě ne za jízdy. Je to dost otravný a v zimě na ledu i celkem nebezpečný.

Fordiag analýza: Na 4. slidu jde vidět, jak je to 100% závislé na ventilu posilovače řízení, který vždy když otevře a auto je v záběru, tak "klepne" do škrtící klapky a tím to skokově cukne. Tady ta závislost je hezky pozorovatelná.

Co myslíte? Vyměnit ten ventil nebo by tam mohlo být ještě něco dalšího?

3) Na 5. slidu je výpis chyb

4) Prezentace přiložena, popř. je možné ji otevřít z odkazu níže

https://drive.google.com/file/d/1HuyjNA ... sp=sharing

Díky moc

Přílohy:
Focus - diagnostika.pdf [872.94 KiB]
Staženo 756 x

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/