ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 10 pro 2019, 00:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 27 bře 2018, 08:59 
Offline

Registrován: 27 bře 2018, 08:42
Příspěvky: 1
Zdravím, řešil jsem to už na jiném fóru, ale po koupi Fordiag mohu přiložit i nějaké výsledky a třeba bude mít někdo nápad, co dál :-)

Mám kuriózní problémy s MK2, 2009, 1.6 74 kW, 116 000 km, SPORT edice.

1) Jemné cukání v rozmezí 1800-2500 ot/min. Nejvíce znatelné při klidném zrychlování na 2. a 3. rychl. stupeň. Motor je zahřátý. Takřka se neprojeví při plném sešlápnutí plynu, ale naopak při lehkém. Měnily se svíčky, kabely, cívka. Vše originál, vše naráz. 3x v různých origo Ford servisech a stále je mi říkáno, že vše OK :-(.

Fordiag analýza: Na 2. slidu jde vidět, jak se jakoby samovolně "rozkmitá" otevření škrtící klapky při zrychlování, tím pádem průtok vzduchu a to je to cukání. Nevím, proč se to děje, jsem si jist, že se mi noha ani nehnula. Při plném plynu je to krásně lineární. Na druhou stranu se mi to nepodařilo zaznamenat na jiném úseku grafu než na tomhle. Ještě mě napadá, jestli to není způsobené opožděnou reakcí přechodu lambdy z 0.997 na bohatší, což jsem vypozoroval, že je opožděno vždy a to by vysvětlovalo proč je zrychlování např. z brzdění vždy problematické. Jakmile se to obohatí (0.95 atd.), tak to necuká. Stejně tak to necuká, když je motor studený, a tedy auto jede permanentně na bohatou směs.

2) Při jízdě a zatáčení (natočení volantu o 90° oproti výchozí poloze) auto silně cukne jakoby si nárazově přidalo a ubralo plyn. S vyššími ot/min více znatelné, nejhorší pak na 2. rychl. stupeň třeba na kruhovém objezdu. Opět se to řešilo ve Fordu a bylo mi mnohokrát řečeno, že si motor přidává otáčky na servu, což bych pochopil na volnoběh, ale určitě ne za jízdy. Je to dost otravný a v zimě na ledu i celkem nebezpečný.

Fordiag analýza: Na 4. slidu jde vidět, jak je to 100% závislé na ventilu posilovače řízení, který vždy když otevře a auto je v záběru, tak "klepne" do škrtící klapky a tím to skokově cukne. Tady ta závislost je hezky pozorovatelná.

Co myslíte? Vyměnit ten ventil nebo by tam mohlo být ještě něco dalšího?

3) Na 5. slidu je výpis chyb

4) Prezentace přiložena, popř. je možné ji otevřít z odkazu níže

https://drive.google.com/file/d/1HuyjNA ... sp=sharing

Díky moc


Přílohy:
Focus - diagnostika.pdf [872.94 KiB]
350 krát
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz