ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 28 bře 2024, 21:21

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 68 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 57 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 22 čer 2014, 10:12 
Offline

Registrován: 22 čer 2014, 09:59
Příspěvky: 10
Bydliště: Břeclav
Ahoj,

můžu se s Vámi poradit kde by mohla být příčina takovýchto adaptací?

Volnoběh docela houpe (to bude asi tím -23 a +24 hned vedle sebe) - ale zdá se, že na to prozatím pomohlo prostříknutí volnoběžného ventilu WDčkem. Ale co ten zbytek? Sice to jede jakžtakž normálně, ale moc zdravé se mi ty adaptace nezdají.

Motor žádnou chybu nehlásí (jakto, když je tam 25?).

Předem díky za tipy..

PS. Ze sání jsou odstraněny vířivé klapky, díry po osce zaslepeny, ale tím to nebude, dříve byly adaptace celkem normální.


Přílohy:
adapt-21-6-2014.png
adapt-21-6-2014.png [ 33.74 KiB | Zobrazeno 17331 x ]

_________________
Mondeo MK3 2001, 2.0 16V benzin, 107kW, hatchback, Fordiag 2.0
Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 22 čer 2014, 11:24 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Podeziral bych EGRko. Jak tam vypada ? Dalo by se docasne zaslepit ?
Je tam tusim Mazdi egr - krokovy motorek = jednotka nema zpetnou vazbu o jeho presne poloze
a pokud by se pridiral ....
Ty jejich krok. motory nekdy odejdou (? mezizavitovy zkrat ?) a pak ma motor v nekterem kroku malou silu.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 22 čer 2014, 11:51 
Offline

Registrován: 22 čer 2014, 09:59
Příspěvky: 10
Bydliště: Břeclav
Jo, zaslepit by to šlo i na furt, akorát je k tomu dost blbý přístup, tak se mě zrovna toto moc nechce... Počítám, že vypojení konektoru asi nebude mít stejný diagnostický efekt, že?

A nemělo by pootevřené EGR spíš snížit obsah kyslíku -> ochuzení směsi?

Resp. když to zaslepím, tak to naopak bude chtít v režimu "EGR otevřeno" muset ještě víc obohatit směs protože bude oproti očekávání víc kyslíku?

_________________
Mondeo MK3 2001, 2.0 16V benzin, 107kW, hatchback, Fordiag 2.0


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 26 čer 2014, 08:45 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Tady je krokovy motor, zadna vratna pruzinka apod.
Ten zustane po odpojeni (impulsu) v te poloze co byl naposledy !

Motor ma sest dratu, z toho dva jsou +12 (motor je ze dvou "sekci") a pak 4 draty (4 civky) ktere se od ECU ruzne prizemnuji
(velmi rychle, meritelne jen osciloskopem).
ECU nema zadnou primou zpetnou vazbu/kontrolu zda se motor pohnul. Jedine to muze kontrolovat pomoci
zmeny tlaku v sani MAPem, ale to bude se zpozdenim a takove nic moc presne.

Ted jsem ho resil na jedne Mazde (ale uplne stejny je na Mondeu) a mel spalene jedno vinuti - byl hoodne slaby.
(Ten motor (i novy) hodne hreje od protekajiciho proudu uz kdyz je sundany z motoru, natoz kdyz je pak protekany vyfuk. plyny. Nevim jak Ford, ale na Mazde bylo telo egru chlazene vodou.)

S tou bohatosti uvazujes spravne. Pokud si ecu mysli ze ho otevrela (a ve skutecnosti ne), upravi nejdrive davku k chude,
ale pak zahlasi lambda .... a jednotka zacne menit adaptace do plusu.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 09 lis 2014, 21:46 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
drejk:
Porarilo se ti prijit na pricinu tech divnejch adaptaci? Rekl bych, ze mozna mame podobnej problem (resim to tady http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 3&start=60), ale zatim jsem neprisel na pricinu. To jak pise tomin, ze motorek muze mit spaleny vinuti a je slabej je dobrej tip, to by stalo za prozkoumani. Ja zatim zkoumal pouze mechanickou cast EGR a zkousel jezdit z odpojenym konektorem od motorku.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 18 lis 2014, 15:40 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Tomin:
Jak si prosimte zkousel ten krokovej motorek? Nejak sis ho budil sam a nemel silu? Nebo se to dalo poznat merenim na civkach toho motorku? Obavam se, ze nejakej jinej na zkousku asi snadno nesezenu, tak by me zajimalo jak ho rozumne odzkouzet.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 19 lis 2014, 20:32 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
Uz si to moc nepamatuju. Urcite jsem mu meril odpor - jedno vinuti bylo jinak, ale nepovim Ti kolik melo.
Taky jsem na to koukal proudovyma klestema s pametovym oscikem (bajecna vec).

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 24 lis 2014, 20:35 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
tomin:
Vedel bys prosim co presne dela ECU s EGR behem KOER testu? Zkousel jsem KOER parkrat udelat ve snaze otestovat EGR krokac a vypadalo to asi tak, ze jednotka zvysi otacky motoru na cca 1500 ot/min a pak se pokousi periodicky hejbat s EGR, ale nevim jak moc by se mel hejbat. Bylo to tak v rozsahu jeden az dva milimetry. Ma zkouset i plny otevreni? Dokonce to naslo i chybu P1408. Zkousel jsem potom misto motorku parkrat otevrit ventil rukou behem testu, abych vyloucil, ze neni spis ten EGR nekde pricpanej a chyba se neobjevila :think:

Jinak odpory vinuti - jednotliva "civka" cca 14 ohm. Nejvetsi rozdil co se mi podaril v tech odporech najit byl 0.5 ohmu (meril jsem pro jistotu i laboratornim, celkem presnym merakem), coz mi prislo celkem normalni.

Rikam si, ze by to konecne mohl byt zdroj mych problemu, asi zkusim nekde sehnat ten motorek a uvidime.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 24 lis 2014, 21:45 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 918
To netusim. Specialne u Duratecu to bude zas jine nez u starsiho (DPFE) systemu.
Rozdil 0.5 ohmu by me urcite nevzrusoval.

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Adaptace Mondeo Mk3, Duratec 2.0
PříspěvekNapsal: 06 led 2015, 17:15 
Offline

Registrován: 09 lis 2014, 21:30
Příspěvky: 46
Chystam se promerit EGR krokac na aute proudovou sondou. Mel bych dotaz. Jde nejak pres Fordiag ovladat EGR? Zkousel jsem KOEO test, ale nevim co presne to dela. Preci jenom bylo by pohodlnejsi s tim blbnout a nemuset mit nastartovanej motor...

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 68 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 57 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz