ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 01 pro 2020, 00:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ECU nenalezena - sběrnice je obsazená
PříspěvekNapsal: 20 srp 2015, 19:34 
Offline

Registrován: 03 čer 2013, 19:10
Příspěvky: 7
Ahoj,

zkoušel jsem známému vyčíst chyby a Fordiag se nespojil s ECU. Port COM7 je ok, interface je ok = zelený (viz foto). Jiné ŘJ byly nalezeny, např. klima, ABS, atd. Šlo o FOCUS ZETEC 1,6 2001. Jak prověřit, kde je chyba??

M.


Přílohy:
ForDiag - Focus ECU no connection.png
ForDiag - Focus ECU no connection.png [ 55.76 KiB | Zobrazeno 11239 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 srp 2015, 10:04 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 902
Motor je na sbernici J1850-PWM, abs a klima je na ISO sbernici = jine piny.
Tedy problem je v PWM. Auto ma nejaky problem, nebo vse chodi normal ?
Jsou dve moznosti - bud je nejaky problem v interface (ohnuty pin, ulomeny spoj pinu, ...), nebo je problem v aute (mene pravdepodobne, ale taky uz jsem zazil).

Osciloskop je dostupny ?
Prubehy na pinech 2 a 10 (PWM sbernice) v OBD konektoru by mely vypadat cca takto:
hledej na strance: "PWM Waveform"
http://www.cnblogs.com/shangdawei/p/3235907.html
Cim ostrejsi hrany na konci signalu, tim lepe. Pokud jsou hodne zaoblene (byvaji na sestupnych hranach), tim hure.
Znamenalo by to vetsi kapacitu, nebo nejaky svod na dratech sbernice.
Je v aute LPG ? (Resil jsem problem se sbernici u auta kde bylo LPG a jeho ECU tu sbernici dost "zatezovala".)

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 srp 2015, 15:42 
Offline

Registrován: 03 čer 2013, 19:10
Příspěvky: 7
>>Tedy problem je v PWM. Auto ma nejaky problem, nebo vse chodi normal ?
Auto má problém při prudším rozjezdu i při prudší akceleraci naprázdno. Při rozjezdu škube a "dusí se", jakmile se otáčky zvednou už je to ok. Naprázdno je to podobné. Když jsme odpojili hadici sání od filtru, tak při prudším přidání to v sání značně pulzuje (celé auto se párkrát zatřese). Chtěl jsem se podíval na korekční mapy, funkci lambdy, vzduchové klapky v sání, ... ale ECU jsem nepřipojil. FordDiag je ok, na jiném autě je bez problému. OBD zásuvku jsme zkontrolovali, piny i dráty se zdají v pořádku. Ze zoufalství jsem změřil i odpor na pinech 5-2, 5-10 a 2-10 a vypadá to podobně, jako na mém funkčním Mondeu. Po přidání je ve spalinách cítit benzín - no ale věř nosu. :-)
Toto vše u zahřátého auta. U studeného budeme testovat.

>>Osciloskop je dostupny ?
Auto je benzín. Oscik je dvoukanálový. Provedeme test (snad o víkendu). Známý zkusí ještě předtím rozebrat škrtící klapku (je ovládaná mechanicky). Diag se nepřipojí ani u nenastartovaného auta. Vždy stejná chyba.

Dík za odkaz - prostuduju, změříme a dám zpětné info.

Dík.

M.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 zář 2015, 19:44 
Offline

Registrován: 03 čer 2013, 19:10
Příspěvky: 7
Pokračování.
U Focusu jsme připojili osciloskop nejprve bez připojeného ForDiagu = pouze se "napíchli" zezadu do OBD zásuvky. Klíč v poloze 2 (?), motor nenastartován, přístrojová deska ON. A natočili jsme tohle (obr.2)

Osciloskop má pouze 20kS/s takže kvalitu signálu moc zkoumat nejde. (Příště by mohl být k dispozici lepší.) Signály ale zhruba odpovídají, signálové Hi a Lo se střídají, voltáž odpovídá (cca 5V) - co víc si člověk může přát. :)
Co mne ale trochu zarazilo je fakt, že i bez interface (kde jsem očekával signálový klid) osciloskop zaznamenal komunikaci. Délka datového paketu nebyla vždy stejná - lišila o pár 10tek %.

Je to ok?

Dále jsme připojili interface (ForDiag verze 3.01), zelená ledka několikrát blikla, pak jednou blikla červená a pak už jenom blikala zelená, zhruba 4-5x/s.

Osciloskop ukazoval stejný/velmi podobný průběh a interface dal chybovou hlášku - viz můj první příspěvek.

U mého Mondea to bylo trochu jiné.
Bez interface jsem nezaznamenal žádnou komunikaci.
Po připojení interface jsem zaznamenal komunikaci, datový paket ale vypadal kratší, nicméně jsem ho moc nezkoumal.

Mezitím jsme ještě u Focusu zkontrolovali vlastní škrtící klapku a je ok.
Problém se projevuje i u studeného motoru, kdy se signlál z lambda sondy nebere v úvahu.

Tak co teď? Poradíš něco?

Děkuji

M.


Přílohy:
Poznámka: Mondeo s interface, motor neběží.
Mondeo IntrFc.png
Mondeo IntrFc.png [ 23.2 KiB | Zobrazeno 11189 krát ]
Poznámka: Focus bez ForDiagu.
Focus no IntrFc.png
Focus no IntrFc.png [ 55.89 KiB | Zobrazeno 11189 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 zář 2015, 21:04 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 902
- prubeh z oscila napetove odpovida, casove se ale kvuli malemu vzork. kmitoctu neda nic presneho rict :-(
Na Mondeu je signal cistsi, na tom Focusu me udivuje ta sinusovka i na klidovem napeti. (nejake ruseni v kabelech oscila ???)
a take to "roztrepeni" na aktivnich urovnich. Prechody by mely byt co nejvice "hranate" a nahore a dole pak vzdy "rovne".
Bohuzel, ten prubeh je hodne necisty, tezko dle nej neco vic soudit.

Kde byla zapojena kostra sondy oscila pri mereni ? Na Mondeu a Focusu na stejnem miste ?
Aby nebyl na Focusu problem nekde v ukostreni ECU, ...

- delky packetu jsou ruzne, to je uplne normalni

- Focus ma na PWM sbernici budiky (na 99%) + motorvou jednotku, takze na sbernici neni po zapnuti klicku nikdy klid, to je normalni; Mondeo (MK2) tam budiky jeste nema, takze tam nemusi nic litat. Ale klidne take muze (podle jeho vybavy apod.)

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 zář 2015, 22:44 
Offline

Registrován: 03 čer 2013, 19:10
Příspěvky: 7
Zdravím,

dík za rychlou odpověď. Zkusíme sehnat lepší osciloskop. Ta drobná sinusovka tam nebyla vždy, akorát jsem si ji všimnul, až když jsem si prohlížel obrázky a už si přesně nepamatuju, za jakých podmínek tam byla a kdy ne. Mohl by to být ten problém? Změřit znovu?

A jak by se projevil problém s ukostřením?

Kostry obou sond byly na pinu 5.

Moje Mondeo je Mk3.

M.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 zář 2015, 08:20 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2012, 19:56
Příspěvky: 902
ad sinusovka - pokud by byla vzdy takhle mala, tak by nemela mit vliv,
ja jen hledam moznosti pripadnych problemu.
U te PWM sbernice pokud se napeti na tech dvou dratech alespon vzajemne minou
(to co je vklidu na 5V tak spadne treba pod 2.5V a ten druhy drat zas vyleze nad 2.5V, tak uz je to platny aktivni signal)

Odkud jsi ?

_________________
Tomas, fordiag (at) fordiag.cz
Mondeo 2.5T I5 Ghia Duratec volvotop
Mondeo 1.8 16V Ghia Zetec blacktop


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 zář 2015, 19:10 
Offline

Registrován: 03 čer 2013, 19:10
Příspěvky: 7
Zdar,

jsem z Brandýsa, známý z Ostravy.

M.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz