ForDiag.cz

Fórum o autodiagnostice
Právě je 28 bře 2024, 20:16

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 4 příspěvky ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 31 srp 2012, 10:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 07:02
Příspěvky: 21
Bydliště: Praha
Chtěl bych ve stručnosti popsat, jak se závada projevovala, jak byla diagnostikována a jen okrajově jak jsem jí odstranil.

1) Závada měla tyto projevy:
- extrémně vysoký volnoběh za jízdy po vyřazení (přes 2000ot/min., viz bod 4);
- zvýšený volnoběh při stání (cca 950-1100ot/min., viz bod 4);
- po čase rozsvícená kontrolka diagnostiky motoru.
2) Diagnostika:
po připojení ForDiagem zjištěny 2 skutečnosti
- v registru závad ř.j. motoru vypsána chyba P0171 – velmi chudá směs, bank 1- v adaptační tabulce na několika místech hodnoty, vypovídající o maximálním možném obohacení směsi:
Příloha:
chudá směs.JPG
chudá směs.JPG [ 101.31 KiB | Zobrazeno 15962 x ]
- vše nasvědčovalo tomu, že do sání proniká falešný vzduch o takovém množství, že ř.j. již nedokáže vytvořit správnou směs.
3) Na vině byla prasklá hadice odvětrání klikové skříně, u čtyřválcových motorů Duratec HE 1.8 a 2.0 skrytá pod plastovým sáním.
Příloha:
prasklá hadice.JPG
prasklá hadice.JPG [ 71.81 KiB | Zobrazeno 15962 x ]
Výměnu hadice lze provést dvěma způsoby – bez sundání a nebo po sundání plastového sání. Já na to šel tou první variantou, která je sice náročná na práci „po hmatu“, velmi špatný přístup, nicméně je rychlá (cca 1,5 - 2h). Po opravě prakticky ihned dojde ke zkultivování chodu motoru.
4) Videa, která Vám možná pomohou:
- Pomalé padání otáček, auto stojí na místě, neutrál. Otáčky po vytočení motoru padají velmi vlažně, "cestou dolů" se na chvíli zastaví na 2000 a pak teprve trochu rychleji padnou na volnoběh
http://www.youtube.com/watch?v=dJDM_atxjK8
- Pomalé padání otáček, auto je v pohybu, vyřazeno na neutrál.V čase cca 1:03 je vidět, jak z vytočené trojky řadím na neutrál (poté ještě v 1:07 prošlápnu plyn), auto jede setrvačností, otáčky visí na hodnotě lehce přes 2000ot/min., po zastavení teprve klesnou.
http://www.youtube.com/watch?v=xA8sSWc4 ... =endscreen

_________________
kabel ForDiag 3
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 31 srp 2012, 15:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 13:02
Příspěvky: 7
Bydliště: Praha 5
jj, vím o čem píšeš, na escu jsem to měnil také a to byl taky porod

_________________
Ford gran c-max 1,6 Ti-VCT 92kw


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 01 zář 2012, 08:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2012, 07:02
Příspěvky: 21
Bydliště: Praha
Na Escu už je to naštěstí celkem známá věc, ale když jsem to řešil já na Mondeu, tak na netu moc informací nebylo. Bližší info jsem našel až na fordwiki a pak se na to vrhnul. A je to celkem nemoc řadových Durateců, tuším, že i některých šestiválů. Tak doufám, že to pomůže dalším bezradným, na ford-mondeo už to našli po mě další dva lidé.

_________________
kabel ForDiag 3
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: 27 zář 2014, 16:21 
Offline

Registrován: 27 zář 2014, 16:13
Příspěvky: 1
Ahoj. Sice je to starší téma, ale řeším teď ten samý problém co jsi měl ty. Zaboha nemůžu tu hadici najít. Kde přesně ji mám hledat ? Vyměna je zezhora bo zespoda ? Případně fotka. Předem díky

_________________
Ford MONDEO MKIII liftback, r.v. 05, Duratec HE 1.8i 92kW


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 4 příspěvky ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz